سازمان سنجش بدون رئیس/ آقای وزیر! از کی بپرسیم؟

رئیس سازمان سنجش یک هفته پیش از سمت خود استعفا کرد. استعفایی که هنوز مشخص نیست پذیرفته شده است یا نه و وزیر علوم معتقد است این موضوع فنی است و باید از آن عبور کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس سازمان سنجش یک هفته پیش از سمت خود استعفا کرد. عبدالرسول پورعباس دلیل استعفای خود را اعتراض به بازگشت به تحصیل داوطلبان شبهه‌دار کنکور اعلام کرد. پس از گذشت این مدت هنوز معلوم نیست این استعفا پذیرفته شده است یا نه. در ادامه به جزئیات استعفای پورعباس و واکنش‌ها به این موضوع می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

وزیر علوم: موضوع استعفای رئیس سازمان سنجش را رها کنید

در استعفانامه پورعباس آمده است که حدود دو سال از خدمت در سازمان سنجش آموزش کشور با پدیده بازگشت متخلفان کنکور سال های ۱۴۰۰ و ماقبل آن مواجه بودیم که با تصویب استفساریه ماده ۱۱ قانون تخلفات و جرائم آزمون‌های سراسری سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به طور کامل با عمل به استفساریه پدیده تقلب مدیریت شد.

ولی نظریه عطف به ماسبق نشدن استفساریه در موارد مختومه، با برداشت‌های متفاوت روبرو شد و اعتقاد دیوان عدالت اداری به برگشت همه مشکوکین به تقلب است که قبلا در هیات‌های بدوی و تجدیدنظر مستقر در سازمان و شعبات بدوی و تجدید دیوان به طور قطعی محکوم شده‌اند که در مصاحبه مطبوعاتی رییس محترم دیوان بر این موضوع تاکید شد..

خبر استعفای پورعباس علاوه بر بازتاب رسانه‌ای گسترده‌، با واکنش‌های بسیاری مواجه شد. برای مثال، نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس ادعای پورعباس در زمینه حمایت از متقلبین از طرف مجلس و دستگاه قضایی را تهمت دانست و گفت: تفسیر سازمان سنجش از استفساریه ماده ۱۱ از نظر قانونگذار غلط است.

پژمانفر: پورعباس با لجبازی حاشیه‌سازی می‌کند

پژمانفر به برگزاری جلسه مشترک با وزیر علوم اشاره کرد و گفت: سازمان سنجش به نظر وزارت علوم هم توجهی نکرد. به دلیل اصرار رئیس سازمان سنجش تفکیک بین دانشجو و داوطلب هم به قانون اضافه شد؛ اما با وجود همه پیگیری‌ها و نظر دیوان عدالت اداری و نظر شورای نگهبان لجبازی شدیدی از طرف رئیس سازمان سنجش در این موضوع وجود داشت. گاهی در جلسات غیر رسمی نظر دیگری اعلام می‌کرد اما در جلسات رسمی با فضاسازی که امروز شاهد هستیم حاشیه‌سازی می‌کند.

خسروپناه: وزیر علوم استعفای پورعباس را نپذیرفته است

عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره استعفای رئیس سازمان سنجش گفت: رئیس سازمان سنجش استعفا داده است البته کار درستی نبوده است اختلاف پیش‌آمده باید حلم ورزی می‌کرد تا به نتیجه و جمع‌بندی نهایی برسد.

وی درباره این‌که آیا وزیر علوم استعفای رئیس سازمان سنجش را پذیرفته است یا خیر گفت تا جایی‌که من اطلاع دارم وزیر علوم استعفای وی را نپذیرفته است.

پور عباس: هیچ تماسی از سوی وزارت علوم با من گرفته نشده است

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش در واکنش به پذیرفته نشدن استعفایش از سوی وزیر علوم گفت: از لحظه‌ای که از سازمان سنجش خارج شده‌ام تا کنون هیچ تماسی از سوی وزارت علوم با بنده گرفته نشده است.

وی افزود: از ساعت ۱۱ صبح ۲۷ آذر ۱۴۰۲ تمام مسؤولیت‌های سازمان سنجش را واگذار کردم و هیچگونه مسؤولیتی در قبال سازمان سنجش آموزش کشور بعهده ندارم و هیچ تماس و ارتباطی هم با سازمان برقرار نکرده‌ام.

وزیر علوم: موضوع استعفای رئیس سازمان سنجش را رها کنید

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در پاسخ به پذیرفتن یا نپذیرفتن استعفای رئیس سازمان سنجش و اینکه وضعیت سازمان در حال حاضر با توجه به استعفای رئیس آن چیست، گفت: این موضوعی فنی است، آن را رها کنید و از آن عبور کنید.

یک هفته از استعفای پورعباس می‌گذرد. استعفایی که هنوز مشخص نیست پذیرفته شده است یا نه و هر روز اظهارات ضد و نقیضی از پذیرفتن یا نپذیرفتن استعفای رئیس سازمان سنجش منتشر می‌شود. پورعباس اعلام کرده است که هیچ مسئولیتی در قبال سازمان سنجش ندارد. امروز هم وزیر علوم از رسانه‌ها خواست موضوع استعفای رئیس سازمان سنجش را رها کنند.

سوالی که هنوز برای رسانه‌ها باقی مانده، این است که سازمان سنجش تا چه زمانی بدون رئیس خواهد ماند؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1212467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =