مولدسازی ظرفیت‌های دانشگاه در راستای ایجاد درآمدهای پایدار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: برای افق فعالیت دانشگاه درصدد مولدسازی ظرفیت‌ها هستیم تا با تلفیق این ظرفیت‌ها از سرمایه‌های راکد، درآمدهای پایدار و عام‌المنفعه برای دانشگاه و استان ایجاد شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در نشست هایی جداگانه، با کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان واحد بوشهر دیدار و گفتگو کرد. در ابتدای این جلسات مباحثی چون تعیین تکلیف مسکن کارکنان، برخی مطالبات معوق، ایجاد رشته های جدید تحصیلی، امکان سنجی رفع برخی محدودیت ها در چارت اداری دانشگاه در خصوص موقعیت های شغلی جهت کارمندان، ارتقاء چارت اداری، اخذ تسهیلات بانکی، پرداخت سنوات بازنشستگان، ارتباط و تعامل با نهادهای بیرون دانشگاه، تسریع در روند تبدیل وضعیت کاری همکاران، راهکارهای تشویقی مناسب جهت افزایش تعلق خاطر سازمانی، بررسی علل و عوامل آسیب های گذشته و شناسایی و ترمیم آن، عدم شتابزدگی در امور، ایجاد هیئت مشورتی، ایجاد اتاق فکر، برقراری ارتباط مسمتر هیئت رئیسه با کارکنان، افزایش اقتدار و اعتبار دانشگاه، دلجویی از همکارانی که با بی مهری مواجه شدند، انجام اموراتی در خصوص درآمدزایی از قبیل کلاس کنکور و مشاوره، بهبود پردیس عسلویه و .... به عنوان درخواست کارکنان و اضاء هیئت علمی بیان شد.

دکتر سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت ها 3 ماه گذشته دانشگاه تشریح کرد: از این پس بنا بر این است تا دوشنبه های هر ماه در مجمعی عمومی گزارش اقدامات به ارکان دانشگاه ارائه شود و ضمن اطلاع رسانی، از نقد سازنده و ارائه راهکارهای همکاران و دانشجویان بهره گرفته شود.

رازقی با قدردانی از رؤسای پیشین دانشگاه در انجام فعالیت های اعتباربخشی به دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، تصریح کرد: در برنامه های تدوین شده برای افق فعالیت دانشگاه درصدد مولدسازی ظرفیت ها هستیم تا با تلفیق این ظرفیت ها در بخش های گردشگری، صنعتی، تولیدی استان، از سرمایه های راکد، درآمدهای پایدار و عام المنفعه برای دانشگاه و استان ایجاد شود.

مولدسازی ظرفیت‌های دانشگاه در راستای ایجاد درآمدهای پایدار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید براینکه نگاه به امور به صورت استانی خواهد بود، متذکر شد: استان بوشهر در طرح ناحیه بندی به عنوان یک دانشگاه و در 3 ناحیه مشغول به فعالیت است و با دور شدن نگاه بخشی و منطقه ای، نتایج حاصل از فعالیت ها در هر ناحیه استان، در کل استان اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه به‌واسطه ظرفیت‌هایی، مانند دریا و نوار ساحلی، صنعت نفت و گاز، نخیلات و برخی معادن موجود، می توان طرح های مناسب درآمدزایی را اجرایی کرد، توضیح داد: یکی از اقدامات مناسب که خوشبختانه با جدیت و سرعت در حال انجام است، طرح گردشگری در زمین واحد گناوه و آزمایشگاه بتن همکار استاندارد است که ثمرات خوبی برای دانشگاه و استان به همراه خواهد داشت. ضمن اینکه از طریق جذب سرمایه گذاری و مشارکت در اجرای طرح ها، به دنبال منفعت بخشی به همکاران هستیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه کارها در مسیر ریل گذاری شده در حال انجام است بر حضور و حمایت تمامی ارکان دانشگاه تأکید و افزود: تعامل و همراهی، زمان رسیدن به نتیجه را کمتر و باعث ایجاد نتایج سودمندتری خواهد شد.

مولدسازی ظرفیت‌های دانشگاه در راستای ایجاد درآمدهای پایدار

وی در خصوص طرح مسکن کارکنان گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که با رویکرد مناسب مسئولین شهری و انعقاد تفاهم نامه، به زودی وارد فاز اجرایی خواهیم شد. در این تفاهم تعیین شد بخش مورد نیاز مجتمع عالیشهر برای دانشگاه مجزا و ۱۲۰ هکتار باقی مانده توسط مهندسان مشاور و طراحی شرکت عمران عالیشهر مورد بررسی قرار گیرد و زمین‌ها به‌صورت پلاک بندی تجاری، مسکونی، خیابان، فضای سبز و ... برای الحاق به شهر تعیین شود.

رازقی در خصوص ایجاد رشته های جدید تحصیلی و تقویت برخی رشته ها، تشریح کرد: رشته های جدید براساس نیاز، ظرفیت و آمایش استان در حال ایجاد است. با تکمیل تجهیزات رشته های پزشکی، به امید خدا از بهمن ماه شاهد ورود دانشجویان جدید رشته پرستاری در دانشگاه هستیم. ضمن اینکه باید پذیرفت که هرم هیئت علمی استان نیاز به تقویت دارد که با تدابیر سازمان در این خصوص از جمله هیئت علمی وابسته به دنبال رفع آن خواهیم بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه در این جلسات نباید تنها به دنبال نقد بود بلکه نقد همراه با راهکار سازنده است، خاطرنشان کرد: ترجیح منافع عمومی بر منافع فردی یک تفکری است که قطعا برای شخص سودمند خواهد بود.

رازقی با بیان اینکه استان بوشهر در برنامه های راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه ویژه ای دارد، متذکر شد: در همین مدت، شاهد حضور مدیران ارشد سازمان در استان و برگزاری جلسات با مسئولین استان بودیم که نشان از این توجه و دلگرمی برای ارکان دانشگاه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی موارد شاهد رکود و سکون در فعالیت های دانشگاه استان هستیم که زیبنده نیست، ادامه داد: حرکت جدید دانشگاه، نیازمند تیم مدیریتی و اجرایی قوی دارد که امید است همه همکاران با پرهیز از حواشی، در تحقق اهداف یاری رسان دانشگاه باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1212636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =