تلاش ایران برای احیای روابط ترکیه و سوریه

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در دیدار معاون وزیر خارجه ترکیه گفت که ایران همه تلاش خود را برای احیای روابط بین سوریه و ترکیه به کار خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی که در رأس یک هیأت سیاسی برای شرکت در بیست و یکمین نشست کارشناسان ارشد روند آستانه در شهر آستانه پایتخت قزاقستان حضور دارد، امروز (چهارشنبه) چهارم بهمن ماه با «احمد ییلدیز» معاون وزیر خارجه ترکیه دیدار و در خصوص مسائل منطقه و از جمله استمرار کشتار مردم غزه و استمرار روند آستانه گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

۳ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های توسعه‌ای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

خاجی در این دیدار ضمن انتقاد از حمایت رژیم آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت که آمریکایی‌ها مسؤول اصلی کشتار مردم غزه و استمرار این روند هستند.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به روابط خوب و دوستانه ایران و ترکیه، عنوان کرد: نقش ایران و ترکیه در ایجاد ثبات در منطقه، بسیار مهم است و احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه از اهداف مشترک ایران و ترکیه بوده و ایران تمام تلاش خود را برای احیای روابط بین دو کشور مسلمان و همسایه ترکیه و سوریه به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1217245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =