اردوی راهیان نور، از ایجاد تحول سازنده در جوانان تا مصداق عملی جهاد تبیین

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: اردوی راهیان نور آغاز یک حرکت تحول‌آمیز در افراد به خصوص قشر نوجوان و جوان جامعه همچنین یکی از مصداق های عملی جهاد تبیین به شمار می رود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا ولیلو در آئین بدرقه‌کاروان راهیان نور دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه به سوی مناطق عملیاتی جنوب کشور با بیان اینکه اردوی راهیان نور پایه‌های اعتقادی و فرهنگی قشر دانشجویان را مستحکم میکند افزود: این اردوها یکی از بهترین روش‌ها برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان محسوب میشود.

وی با تاکید بر اینکه با حضور جوانان در مناطق عملیاتی جنوب کشور و آشنایی با مجاهدت های دوران دفاع مقدس، اثرات مثبت اخلاقی و سازنده ای در زندگی آنان ایجاد میکند عنوان کرد: خودسازی یکی از رسالت های اصلی اردوهای راهیان نور است و باید نهایت بهره برداری از این سفر معنوی انجام شود.

ولیلو خاطرنشان کرد: دانشجویان می‌توانند در طول سفر به مناطق عملیاتی با کسب شناخت از شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت، روحیه معنوی خود را تقویت کنند تا بتوانند با روحیه سرشار از ایمان و تعهد به فعالیت‌های علمی خود در طول دوره تحصیل خود بپردازند.

وی با اشاره به دیدار اربعین سال ۱۴۰۰ رهبر معظم انقلاب با دانشجویان و مطرح کردن موضوع جهاد تبیین در همان دیدار گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شبانه روزی در حال توطئه و زیرسوال بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند از این رو باید کاری کرد که نسل جدید این دستاوردها را ببیند و با عمق وجود باور کند و همین اردو ها نیز از مصادیق جهاد تبیین هستند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: راهیان نور روحیه انقلابی را بوجود آورده و تقویت می کند، روحیه ای که نیاز امروز ماست، روحیه ای که دیروز در شهدا بود و امروز جوانان با حضور در محل عروج شهدا آن را از ایشان هدیه می گیرند و این ارتباط عمیق بین نسل های مختلف انقلاب، امری مهم و حیاتی برای استمرار نظام است.

وی همچنین اردوی راهیان نور را در تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در میان جوانان موثر ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد استقبال بیش تر جوانان در خصوص اعزام به این اردو ها بوده ایم و امسال نیز تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی به اردوی راهیان نور اعزام می شوند.

اردوی راهیان نور، از ایجاد تحول سازنده در جوانان تا مصداق عملی جهاد تبیین

وی با اشاره بر اینکه تعداد بیش از 100 نفر از دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به مناطق عملیاتی جنوب کشور راهی شدند، افزود: تعداد بیش از 200 دانشجوی دختر نیز در 12 اسفندماه به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام خواهند شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1220903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =