چالش جدید فولاد برای انتخاب سرمربی

تیم فوتبال فولاد خوزستان برای انتخاب جانشین ایگناسیو مارتنیس با چالشی جدید مواجه شده است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در روز بیست‌وچهارم بهمن ۱۴۰۲ و به دنبال نتایج ضعیف فولاد در لیگ برتر و کنار رفتن از مسابقات جام حذفی این باشگاه به همکاری با ایگناسیو مارتینس پایان داد. از زمان پایان همکاری با مارتینس تا به امروز مذاکراتی با گزینه‌های مختلف صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:
واکنش تند باشگاه فولاد به اظهارات سرمربی استقلال

بعد از برکناری سرمربی اسپانیایی مدیران فولاد ابتدا به سراغ یحیی گل‌محمدی رفتند، چرا که تحت قرارداد تیمی نبود، اما بعضی اتفاقات امکان عقد قرارداد با این مربی را نداد. در مرحله بعد آنها سراغ محمد ربیعی گزینه هدایت ذوب‌آهن رفتند و حتی موافقت اولیه هیئت مدیره و مدیران باشگاه ذوب‌آهن اخذ شد، اما اصرار رئیس کارخانه ذوب‌آهن اجازه صدور رضایت‌نامه این سرمربی را نداد.

با توجه به دو مرتبه قطع همکاری با مربیان و کادر فنی آنها، باشگاه فولاد از نظر مالی کمی تحت فشار است و در این مقطع فصل مشخص نیست که سرمربی خارجی بتواند روند نتایج فولاد را برگرداند. با این اوصاف و نظر مدیران ارشد کارخانه فولاد قرار شد این باشگاه خوزستانی برای نیمکت خود دنبال مربی ایرانی باشد.

در این میان گزینه‌های متفاوت با دو قید تحت قرارداد باشگاه‌ها و بدون قرارداد مورد توجه قرار گرفتند که از آن جمله می‌توان به سیدمهدی رحمتی، ساکت الهامی، عبدالله ویسی و... اشاره کرد، اما با توجه به شدت مخالفت هواداران فولاد، مدیران این باشگاه ترجیح دادند سراغ گزینه‌های دیگر بروند.

مسئولان فولاد دوباره سراغ مربیان دارای قرارداد اما با کارنامه موفق رفتند. مجتبی حسینی، مهدی تارتار و سعید دقیقی در لیست گزینه‌هایی که دارای قرارداد همکاری مورد بررسی قرار گرفتند. از آنجایی که امکان دریافت رضایت‌نامه حسینی و تارتار به دلیل قرارداد و با توجه به عملکردشان وجود نداشت، تنها سعید دقیقی از این لیست باقی ماند. با توجه به شرایط مالی باشگاه شمس آذر و امکان دریافت رضایت‌نامه، یکی از گزینه‌های اصلی هدایت فولاد تبدیل شد.

باشگاه فولاد البته ادامه همکاری با احمد آل‌نعمه با تقویت کادر فنی و توجه به بومی‌گرایی را هم در نظر دارد، اما به نظر می‌رسد تجربه کم این مربی بومی و شرایط سخت فولاد، انتخاب وی را خیلی کمرنگ کند، چرا که انتخاب او به نوعی ریسک محسوب می‌شود.

با توجه به برگزاری رقابت‌های نیم‌فصل دوم مدیران فولاد وقت زیادی هم ندارند و از طرف دیگر دو انتخاب مربی قبلی هم باعث شده است، در انتخاب مربی جدید دقت زیادی به خرج بدهند. باید دید در این شرایط چه کسی به‌عنوان سرمربی جدید فولاد انتخاب خواهد شد. در چنین شرایطی احتمالاً قرارداد سرمربی جدید فولاد تنها تا پایان فصل باشد مگر اینکه در مذاکرات اتفاق دیگری رخ بدهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =