دستورالعمل رئیس جمهور چین برای مدرن‌سازی این کشور

رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ در سخنرانی خود در چهاردهمین کمیته ملی کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین از مشاوران سیاسی این کشور خواست تا اجماع گسترده‌ای برای کمک به مدرن‌سازی چین ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین (سی‌ام‌جی)، رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ روز گذشته در جلسه گروهی مشترک در خلال دومین جلسه چهاردهمین کمیته ملی کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین شرکت کرد، و از مشاوران سیاسی چین خواست تا اجماع گسترده‌ای برای کمک به مدرن‌سازی چین ایجاد کنند.

شی به عنوان دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و رئیس کمیسیون نظامی مرکزی، از مشاوران سیاسی احزاب سیاسی، سازمان‌ها، گروه‌های قومی، بخش‌ها و همه اقشار مختلف خواست تا تحقیقات عمیقی انجام دهند. و فعالانه پیشنهاداتی را بر اساس وظایف استراتژیک اصلی که توسط بیستمین کنگره ملی CPC انجام شده است، ارائه دهد.

شی پس از گوش دادن به سخنان مشاوران سیاسی، سخنرانی مهمی ایراد کرد. وی گفت که کمیته مرکزی حزب کمونیست چین متحد شد و کل حزب و مردم چین از همه اقوام را برای تحقق اهداف اصلی توسعه اقتصادی و اجتماعی در سال 2023 رهبری کرد و افزود که مشاوران سیاسی تلاش‌ها خود را در این دستاورد سخت انجام داده‌اند.

در مورد کارهای مربوط به تایوان، شی از RCCK خواست تا همه میهن پرستان را از داخل و خارج از تایوان و خارج از تایوان متحد کند تا مخالفت خود را علیه «استقلال تایوان» افزایش دهد، حمایت از اتحاد مجدد ملی را گسترش دهد و مشترکا اتحاد مجدد مسالمت آمیز چین را پیش ببرد.

وی خواستار تلاش‌های فعال برای ارتقای مبادلات و همکاری در زمینه‌هایی مانند توسعه فناوری علمی، کشاورزی، فرهنگ و توسعه جوانان در سراسر تنگه تایوان و تعمیق توسعه یکپارچه بین تنگه شد.

شی از مشاوران سیاسی و همه افراد در بخش علم و فناوری خواست تا تحقیقات پایه کاربردی را تقویت کنند، برای دستیابی به پیشرفت‌هایی در فناوری‌های اصلی در زمینه‌های کلیدی تلاش کنند و محرک‌های جدیدی برای توسعه نیروهای تولیدی با کیفیت جدید ایجاد کنند.

شی از مشاوران سیاسی بخش محیط زیست و منابع خواست تا کمک های جدیدی در حفاظت از محیط زیست و حفظ توسعه با کیفیت در سطح بالا داشته باشند.

شی با اشاره به اینکه امسال هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس کمیته ملی کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین است، بر ضرورت این نهاد برای ارتقای توسعه نهادی نهاد مشاوره تخصصی تاکید کرد و از مشاوران سیاسی خواست تا توانایی خود را برای انجام وظایف برای پیشرفت‌های جدید در کار کمیته ملی کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین و همکاری چند حزبی به کار گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =