فواید شروع وعده افطار با نوشیدن آب گرم

نوشیدن آب ولرم یا گرم برای افطار روزه‌دارانی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند، اولین گزینه برای افطار کردن است. بعد از اذان نوشیدن یک فنجان آب ولرم با خرما برای سلامتی بسیار مفید است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز نوشیدن آب ولرم یا گرم برای افطار روزه‌دارانی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند، اولین گزینه برای افطار کردن است. بعد از اذان نوشیدن یک فنجان آب ولرم با خرما برای سلامتی بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید:

شله زرد یکی از بهترین افطاری‌های جهان شناخته شد

بنا بر توصیه کارشناسان تغذیه و پزشکان متخصص، خوردن آب ولرم می‌تواند باعث شود حرارت بالای معده، بعد از گذشت مدت طولانی از گرسنگی، فروکش کند. در کنار آب ولرم، خوردن چند عدد خرما نیز به کنترل قند خون بدن کمک خواهد کرد.

این کار باعث می‌شود اشتهای کاذب و در نتیجه پرخوری و خوردن غذاها و تنقلات مختلف روی هم و با فاصله کوتاه را از بین ببرد. همه این موارد کمک کند تا دستگاه گوارش به خوبی به فعالیت صحیح خود ادامه دهد.

چه نوشیدنی‌های دیگری برای افطار کردن مناسب هستند؟

نوشیدن شیر ولرم، سکنجبین ولرم و آب ولرم به همراه چند قطره آبلیمو نیز برای باز کردن روزه و در زمان افطار بسیار مناسب هستند. به خاطر داشته باشید که از خوردن نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های گازدار و با قند مصنوعی برای افطار کردن بپرهیزید تا دچار تبعات ناشی از نوشیدن این نوشیدنی‌ها نشوید.

فواید نوشیدن آب گرم برای افطار

نه تنها از دید پزشکان و متخصصان بلکه در روایت‌های اسلامی از قول امام صادق (ع) هم چنین نقل شده است که نوشیدن آب ولرم برای افطار فواید زیادی برای سلامتی عمومی بدن دارد. در کتب دینی درباره ۱۰ فایده نوشیدن آب گرم از قول امام ششم چنین آمده است: «خوردن آب گرم در زمان افطار:

۱. کبد و معده را شست‌وشو می‌دهد.
۲. دهان را خوشبو می‌کند.
۳. دندان‌ها را محکم می‌کند.
۴. باعث تقویت چشم و بینایی می‌شود.
۵. آرام‌کننده رگ‌های ملتهب است.
۶. صفرا را می‌برد.
۷. بلغم را از بین می‌برد.
۸. حرارت معده را فرو می‌نشاند.
۹. سردرد را آرامش می‌بخشد.
۱۰. گناهان را شست‌وشوی با آب از بین می‌برد.»

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1224872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =