فضای نقد و گفت‌وگو باید در دانشگاه‌ مهیا شود/ فراهم کردن بستر الکترونیکی برای دسترسی به کتابخانه مجازی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون گفت: اگر فضای نقد و گفت‌وگو در دانشگاه‌ها باز نشود، کرسی‌های آزاد اندیشی موضوعیت پیدا نمی‌کند، باید بستری را فراهم کرد تا دانشگاهیان به صورت علمی و هدفمند به تبادل نظر بپردازند.

زهرا اسکندری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: با توجه به بحث شیوع ویروس کرونا اکثر فعالیت‌های فرهنگی به صورت مجازی انجام می‌شود. در همین راستای اقداماتی را در جهت توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این فضا در دستور کار خود قرار دادیم. به عنوان مثال نشریه دانشگاه  در اکثر کانال‌های تلگرامی و پیام‌رسان‌ها منتشر خواهد شد.

وی تصریح کرد: به جهت روشنگری دانشجویان متن‌ها و پیام‌هایی به مناسبت هفته بسیج در فضای مجازی بارگذاری شده است تا دانشجویان از این مطالب استفاده بهینه داشته باشند.

اسکندری با اشاره به روز دانشجو اظهار کرد: به پاس این روز  یکسری برنامه‌هایی را در راستای معرفی و نقش جایگاه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی که یک دانشجو می‌تواند در دانشگاه پیاده کند، را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم. همچنین بخشی از کتاب‌ها را به صورت PDF تهیه و در فضاهای مجازی بارگذاری کردیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون، افزود: برای توسعه منابع دیجیتال گروهی را تحت عنوان همیاران فرهنگی راه‌اندازی کردیم تا منابع را به صورت گروهی دسته‌بندی و در اختیار دانشجویان و اساتید قرار دهیم. همچینن از فعالیت‌های دانشجویی در حوزه تولید محتوا و کلیپ و کارهای سعمی استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: در نظر داریم که با همکاری بخش فناوری و آی تی دسترسی الکترونیکی به کتابخانه مجازی را فراهم سازیم.

اسکندری تصریح کرد: وقتی صحبت از کرسی‌آزاد اندیشی می‌شود دانشجو به این فکر  فرو می‌رود که اقداماتی را در جهت توسعه کشور انجام دهد واین  تضارب آراء باعث افزایش اطلاعات دانشجویان می‌شود.

وی با بیان اینکه کرسی آزاد اندیشی محلی برای تضارب آرا است که می‌توان رویکرد بازتولید نظری و عملی کلان نظام  را در درون آن جستجو کرد، گفت: این امر مهم موضوعی است که مدنظر مقام معظم رهبری بوده است، بنابراین باید بتوان از رهگذر بحث‌های علمی، نقاط ضعف نظام را در راستای جبران و نقاط قوت نظام را برای سرمایه‌گذاری و تقویت بیشتر مشخص کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون، افزود: بحث‌ها در دانشگاه‌ها باید علمی، دقیق، هدفمند، همراه با تئوری و الزام‌های علمی و دانشگاهی باشد تا افراد صاحب نظر در دانشگاه‌ها از یک‌ طرف و مراکز نخبگان حوزه‌های علمیه و افراد برجسته با یکدیگر همکاری کنند.

اسکندری ادامه داد: اگر فضای نقد و گفت‌وگو در دانشگاه‌ها باز نشود، تحقق کرسی‌های آزاد اندیشی موضوعیت پیدا نمی‌کند. باید بستری را فراهم کرد تا دانشگاهیان به صورت علمی و هدفمند بحث کنند.

وی افزود:  در این واحد دانشگاهی چندین مرحله از رزمایش مومنانه انجام شده است. همچنین  گروه خیرین را در فضای مجازی متشکل از اساتید و دانشجویان و کارکنان دانشگاه فعال کردیم تا از این طریق کمک‌های مومنانه جمع‌آوری و در اختیار نیازمندان قرار دهیم. این کار با همکاری تشکل‌های دانشجویی و بسیج دانشجویی انجام می‌شود.

اسکندری تصریح کرد: برای رزمایش چهارم نیز علاوه برجمع‌آوری مبالغی بسته‌های معیشتی و ماسک و مواد شوینده تهیه شده و قرار است در روستاهای اطراف توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: این واحد دانشگاهی جزء اولین واحد دانشگاهی در استان فارس بود که  فعالیت گسترده را با مشارکت دانشجویان در بخش جشنواره «از حماسه تا حماسه» انجام داده است. همچنین با راه‌اندازی کانال‌ها مسابقات، نشست‌ها و سخنرانی‌هایی را در فضای مجازی  برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =