نشست کارگروه بازبینی آیین‌نامه تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی برگزار شد

نشست کارگروه تخصصی بازبینی آیین‌نامه تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، توسط دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست کارگروه تخصصی بازبینی «آیین‌نامه تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی»، توسط دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی و با حضور دبیر کارگروه و دیگر اعضا، در دانشگاه شهید بهشتی برگزارشد.

بیشتر بخوانید:

۸ هزار دانشجو در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه‌ها مشارکت دارند

محمدمهدی ذوالفقارزاده مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی در این نشست بر ضرورت حمایت همه‌جانبه از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و اصلاح ساختارهای قانونی مرتبط با آن در جهت رفع موانع مشارکت دانشجویان و ایجاد زمینه‌های تسهیل‌گری تأکید کرد.

وی ضمن ارائه مصادیقی از رویکردهای حمایتی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف در خصوص پاسخ‌گویی به مطالبات دانشگاهیان برای اصلاح قوانین موجود و حمایت از برگزارکنندگان به‌ویژه در زمینه تامین امنیت قضایی و تقویت ساز و کارهای حمایت حقوقی، از تلاش همه کسانی که در زمینه تهیه پیش‌نویس آیین‌نامه اصلاحی همکاری داشته‌اند تقدیر و تشکر به‌عمل آورد.

همچنین ابوالفضل غفاری، معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر کارگروه تخصصی کرسی‌های آزاداندیشی، با ارائه توضیحاتی در خصوص ضرورت‌های اصلاح آیین‌نامه و نیز پیشنهادهای مطرح‌شده در جلسات کارگروه برای تقویت ساختارهای قانونی حمایت از برگزاری کرسی‌ها، ضمن تقدیر از آمادگی اعضای کارگروه برای همکاری مستمر تا حصول نتایج ملموس و کاربردی، بر ضرورت التزام همه برگزارکنندگان به قوانین موجود و حرکت در چارچوب مرامنامه اخلاقی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، تأکیدکرد.

در ادامه این نشست، جزئیات پیش‌نویس پیشنهادی کارگروه مشورتی که حاصل جلسات تشکیل‌شده در بهار و تابستان۱۴۰۲ بود، توسط اعضای کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد پس از جمع‌بندی در جلسه پایانی، تکمیل شده و برای نهایی‌سازی به دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی، ارائه‌شود.

حاضران در این نشست معاونان و مدیران فرهنگی دانشگاه‌های اصفهان، تبریز، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، جامع علمی‌کاربردی، بین‌المللی امام خمینی قزوین، یزد، هنر، خوارزمی، و میبد بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =