گروه C؛ مسیر هموار لاله‌های نارنجی برای صعود

در سومین گروه از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا، هلند با تیم های اوکراین، اتریش و مقدونیه دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مجتبی احسانی؛ در ادامه معرفی تیم‌های حاضر در مسابقات یورو ۲۰۲۰ به بررسی گروه سوم این رقابت‌ها خواهیم پرداخت.

هلند

هلندی‌ها پس از ناکامی در صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ و دوران کابوس واری که داشتند با هدایت رونالد کومان احیا شدند و با ایجاد تغییرات در ترکیب تیم بار دیگر به یکی از قدرت‌های اروپا تبدیل شدند. در کنار این ها هلند در لیگ ملت های ۲۰۱۹ نیز موفق شد به فینال بازی ها راه پیدا کند که در آنجا با قبول شکست مقابل پرتغال به مقام نایب قهرمانی رضایت داد. اما از شانس بد آنها رونالد کومان با پیشنهاد بارسلونا روبرو شد که نتوانست آن را رد کند و با ترک تیم ملی هلند به بارسلونا پیوست. با رفتن کومان، فرانک دی‌بوئری روی کار آمد که اگرچه در آژاکس نتایج خوبی کسب کرده بود اما در تیم ملی همچون زمانی که هدایت اینتر را برعهده داشت، نتوانست هواداران را راضی کند. نقطه قوت تیم ملی هلند حضور بازیکنان جوان مانند ماتیاس دلیخت، فرنکی دی‌یونگ و استیون برگوین در کنار باتجربه هایی چون واینالدوم، دپای و دنی بلیند است که باعث شده است این تیم از انسجام خاصی برخوردار شود.

بازیکنان کلیدی

بیشتر بار حملات هلند بر عهده ممفیس دپای مهاجم قدرتمند تیم لیون خواهد بود. در کنار او از دلیخت، دی یونگ و واینالدوم نیز می توان به عنوان ستاره های این تیم نام برد.

اوکراین

سمبل فوتبال اوکراین این روزها به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی کشورش نشسته است که اتفاقاً عملکرد خوبی را نیز از خود به جای گذاشته است. آندری شفچنکو در صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ ناکام بود همین عامل او را در آستانه اخراج از تیم ملی قرار داد اما او انتقادات را با نتایجی خوبی که در مقدماتی جام ملت های اروپا گرفت پاسخ داد و ثابت کرد که آن‌ها در اشتباه هستند. نقطه قوت تیم ملی اوکراین متعادل بودن آنها در نقاط مختلف زمین است آنها پشتوانه فراوانی روی نیمکت دارند که در صورت بروز مصدومیت‌های احتمالی، مشکل چندانی برایش بوجود نخواهد آمد. شوچنکو نشان داده از نظر تاکتیکی انعطاف‌پذیر است این عامل می تواند کلید موفقیت آنها باشد. پاشنه آشیل آنها تجربه پایین بازیکنانشان است که می تواند برایشان دردسر ساز شود.

بازیکنان کلیدی

یارمولنکو بازیکن وستهم انگلیس پس از شفچنکو مشهورترین و باسابقه ترین بازیکن تیم ملی اوکراین و ستاره تیمش محسوب می شود. در کنار او اولکساندر زینچنکو بازیکن منچستر سیتی نیز یکی از امید های تیم ملی اوکراین خواهد بود.

اتریش

اتریشی‌ها که سومین حضور خود را در چهار دوره اخیر جام ملت های اروپا تجربه می کنند به دنبال این هستند تا با صعود به مرحله حذفی مسابقات، خاطره ناموفق دوره قبلی را از ذهن هواداران خود پاک کنند. فرانکو فودا بازیکن پیشین آلمان غربی، اولین سرمربی آلمانی تیم اتریش است که از سال ۲۰۱۸ هدایت این تیم را بر عهده گرفته و به نتایجی خوبی هم دست یافته است. مدافعان مستحکم و هماهنگ نقطه قوت آن ها است که می تواند کار را برای تیم های حریف سخت کند پاشنه آشیل این تیم خط حمله آنها است که در برخلاف خط دفاعشان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

بازیکنان کلیدی

فرانکو فودا تیمی با استعداد را در اختیار دارد که شامل بازیکنانی مانند داوید آلابا از رئال مادرید، مارسل سابیتزر از لایپزیگ، والنتینو لاتزارو از میلان و مارکو آرناتوویچ از تیم شانگهای پورت چین می‌شود.

مقدونیه شمالی

با ۲۴ تیمی شدن مسابقات یورو فرصت به تیم های ضعیف تر رسید که بتوانند حضور در این مسابقات را تجربه کنند یکی از این تیم ها مقدونیه است که امسال اولین حضور تاریخ خود در مسابقات یورو را پشت سر خواهد گذاشت. مردان ایگور آنجلوفسکی که با صعود به این مسابقات شگفتی ساز شده اند در ماه مارس نیز توانستند آلمان پرستاره را شکست دهند تا نشان دهند که تیم دست و پا بسته ای نیستند. پاشنه آشیل آنها نبود بازیکنان خوب روی نیمکت است و هر مصدومیت و محرومیتی می‌تواند برای این تیم مشکل‌ ساز شود. دفاع آنها نیز نشان داده در برابر تیم‌های بزرگ متزلزل است و نمی تواند به خوبی در برابر آنها مقاومت کند.

بازیکنان کلیدی

گوران پاندف ۳۷ ساله مهاجم تیم جنوای ایتالیا سرشناس‌ترین و تأثیرگذارترین بازیکن مقدونیه‌ای‌ ها به شمار می‌رود. در کنار او ازیجان آلیوسکی از تیم لیدزیونایتد و الیف الماس هافبک تیم ناپولی نیز ستاره های این تیم محسوب می شوند.

برنامه بازی‌های گروه C

هفته اول

اتریش - مقدونیه شمالی: یکشنبه ۱۳ ژوئن/ ۲۳ خرداد، بخارست (ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران)
هلند - اوکراین: یکشنبه ۱۳ ژوئن/ ۲۳ خرداد، آمستردام (ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران)

هفته دوم

اوکراین - مقدونیه شمالی: پنجشنبه ۱۷ ژوئن/ ۲۷ خرداد، بخارست (ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران)
هلند - اتریش: پنجشنبه ۱۷ ژوئن/ ۲۷ خرداد، آمستردام (ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران)

هفته سوم

اوکراین - اتریش: دوشنبه ۲۱ ژوئن/ ۳۱ خرداد، بخارست (ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران)
مقدونیه شمالی - هلند: دوشنبه ۲۱ ژوئن/ ۳۱ خرداد، آمستردام (ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران)

انتهای پیام/

کد خبر: 1098623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =