حاج قاسم سلیمانی در میدان معبری برای موفقیت دیپلماسی سیاسی باز کرد

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: مسیری که سردار سلیمانی در جبهه مقاومت ترسیم کرد، این معادلات را به نتیجه رساند که میدان و دیپلماسی دو روی یک سکه هستند.

سارا فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ با اشاره به دومین سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در منطقه غرب آسیا، میدان همواره در تعیین مسیر دیپلماسی دیپلماسی نقش داشته است و اساساً استراتژی میدان و دیپلماسی در هیچ جای دنیا از یکدیگر جدا نیستند.

وی با تصریح اینکه حاج قاسم سلیمانی فرمانده‌ای توانمند در حوزه میدان و دیپلماسی بود، افزود: ایشان چهره کاریزماتیک جبهه مقاومت بود. به پشتوانه کارهایی که سردار در جبهه مقاومت انجام داد، توانستیم در عرصه دیپلماسی موفقیت‌های را به دست بیاوریم. هر جایی که سیاسیون ما در دیپلماسی کم می‌آوردند سردار سلیمانی برای رفع موانع ورود می‌کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مدیریت گروه‌های مختلف در عراق، سوریه، مذاکره با روس‌ها برای ورود به عرصه مقابله با داعش و مدیریت بحران اقلیم  کردستان همه به نحوی کارهای دیپلماتیک سردار سلیمانی بود.

فلاحی خاطرنشان کرد: حاج قاسم در میدان معبری برای موفقیت در دیپلماسی سیاسی باز کرد و سبب شد پای میز مذاکرات موفقیت‌هایی را کسب کنیم. مسیری که سردار در جبهه مقاومت ترسیم کرد، این معادلات را به نتیجه رساند که میدان و دیپلماسی دو روی یک سکه هستند و می‌توانند روی یکدیگر اثر گذار باشند.

کد خبر: 1124262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =