تشکیل کارگروه علوم انسانی، اسلامی و اجتماعی در وزارت علوم

معاون پژوهشی وزیر علوم از تشکیل کارگروه علوم انسانی، اسلامی و اجتماعی در این وزارتخانه خبر داد.

پیمان صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که خلا پژوهش در حوزه علوم انسانی به دلیل نبود همرسانی نیازها با پتانسیل‌هاست، اظهار کرد: به همین دلیل، ۶ اولویت در ماموریت‌های معاونت پژوهشی وزارت علوم اعلام شده است. در این اولویت‌ها به دنبال اثربخشی در حوزه علوم انسانی، اسلامی و اجتماعی هستیم.

آموزش مهارتی در ایران به‌صورت جزیره‌ای کار می‌کند

معاون پژوهشی وزیر علوم با تصریح بر این که کارگروه ویژه‌ای در حوزه علوم انسانی، اسلامی و اجتماعی تشکیل شده است، افزود: از جمله اقدامات در این حوزه می‌توان به سامانه نان اشاره کرد. جایگاه ویژه‌ای در این سامانه برای علوم انسانی در نظر گرفته‌ایم.

وی تاکید کرد: یکی از سیاست‌های ما برای افزایش فعالیت‌ها در حوزه علوم انسانی، ایجاد مشوق است. به عبارت دیگر، برای حل مشکل خلا پژوهش در حوزه علوم انسانی، در زمینه قوانین، ایجاد مشوق‌ها و همرسانی نیازها و پتانسیل‌ها اقداماتی انجام شده است.

هزینه پژوهش‌های علوم انسانی کمتر از سایر رشته‌هاست

صالحی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان‌هایی که در حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی فعالیت دارند، با هزینه‌های کمتری در مقایسه با سایر رشته‌ها مواجه هستند؛ چرا که نیاز کمتری به تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی دارند. یعنی سازمان‌های نیازمند کار پژوهشی با هزینه‌های معقولی می‌توانند نیازها خود را برطرف کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =