ضعف تشکل‌ها باعث رکود نشریات شده است/تاثیر سرانه مطالعه دانشجویان بر سوژه‌یابی

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی دانشگاه فردوسی گفت: تشکل‌های دانشجویی در چند سال اخیر دچار رکود و ضعف شده و این موضوع بر نشریات نیز اثر گذاشته است.

سجاد دنیوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه نشریات دانشجویی عصاره فعالیت‌های دانشجویی است، اظهار کرد: بنابراین تشکل‌های دانشجویی که در چند سال اخیر دچار رکود و ضعف شده‌اند، به تبع آن نشریات دانشجویی نیز دچار رکود شدند.

وزارت علوم برنامه‌ای برای بهبود وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها ندارد/ افول فعالیت دانشجویی در دولت سیزدهم

وی درباره دلایل رکود در جریان دانشجویی و نشریات دانشگاهی عنوان کرد: سیاست‌های داخلی دولت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مسئولان دانشگاهی و دوران کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها در موضوع اهمیت بسیاری دارد.

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی دانشگاه فردوسی ادامه داد: پایین بودن سرانه مطالعه دانشجویان عامل دیگری است که باعث رکود نشریات و سوژه یابی نامناسب تاثیر گذار است.

وی اضافه کرد: دانشجویی که درک مناسبی از اتفاقات جامعه خود ندارد، نمی‌تواند سوژه‌های مناسبی نیز برای پرداخت در نشریات انتخاب کند. 

دنیوی بیان کرد: البته مشکلات مالی و بودجه‌ای که در حوزه نشریات دانشجویی وجود دارد باعث دلسردی فعالان شده است. فردی که دلسرد و بی انگیزه است، زمان کافی برای سوژه یابی نمی‌گذارد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در حال حاضر دانشجویان دغدغه‌مند نیستند. بنابراین وقتی دانشجو دغدغه نداشته باشد حتی سوژه‌های صنفی دانشگاه نیز برایش جذاب نخواهد بود. به عنوان مثال در سال ۱۴۰۱ مشکلات صنفی در دانشگاه‌ها بسیار بود اما باز هم آنان پیگیر مطالعه این‌ مشکلات در نشریات نبودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نسل فعلی دانشجویان نسبت به بیشتر سوژه‌ها و موضوعات بی توجه هستند، در نتیجه نشریات هر سوژه‌ای را که انتخاب کنند، مورد توجه نیستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =