غول‌های فناوری چه ساعتی دست می‌کنند؟

ساعت فقط نشان‌دهنده زمان نیست، بلکه شخصیت و روحیه فرد را نیز تا حدودی نشان می‌دهد. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که پولدارترین افراد جهان چه ساعتی می‌اندازند؟

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ وب‌سایت فوربس به تازگی فهرست ۱۰ ثروتمند جهان را منتشر کرده است که برنارد آرنو، ایلان ماسک و جف بزوس به ترتیب با دارایی‌های خالص ۲۲۵/۹ میلیارد دلار، ۲۰۲/۴ میلیارد دلار و ۱۲۶/۴ میلیارد دلار به عنوان سه نفر پولدار جهان رده‌بندی شده‌اند. این افراد با چنین ثروت هنگفتی که در اختیار دارند، می‌توانند گران‌ترین لباس‌ها، خانه و ماشین و حتی هواپیما و قایق مسافرتی را برای خود بخرند.

شکست‌های عشقی غول‌های فناوری

نحوه زندگی کردن و نوع لباس پوشیدن انسان‌های تاثیرگذاری مانند بیل گیتس، ایلان ماسک و جف بزوس که دنیای فناوری را در دست دارند، حس کنجکاوی آدم را برمی‌انگیزند؛ مخصوصا ساعتی که می‌اندازند!

در ادامه اشاره می‌کنیم که میلیاردهای فناوری جهان چه ساعت‌هایی دست می‌کنند:

بیل گیتس

ساعت مورد علاقه: پروفشنال ۲۰۰۰ شرکت تگ هویر

قیمت ساعت: هزار و ۴۰۰ دلار

غول‌های فناوری چه ساعتی دست می‌کنند؟

بیل گیتس، بنیانگذار و مدیرعامل سابق شرکت مایکروسافت، سال‌هاست که عنوان «ثروتمندترین فرد جهان» را به یدک می‌کشد، اما با این وجود فردی متواضع است و اکثر اوقات ساعت کاسیوی ۵۰ دلاری به دست می‌کند. اما وقتی صحبت از ساعت لوکس می‌شود، او ساعت تگ هویر یا تگ شهریار پروفشنال ۲۰۰۰ را می‌پسندد. گیتس در کنفرانسی که چند سال پیش در فیلیپین داشت، این ساعت را در دست کرده بود، البته آن هم برای یک مدت کوتاه.

گیتس در این کنفرانس، مخاطبان را تشویق کرد که قیمت ساعتش را حدس بزنند. یکی از شرکت‌کنندگان قیمت آن را ۶۰۰ دلار آمریکا حدس زد؛ در صورتی که قیمت اصلی آن هزار و ۴۰۰ دلار بود. با این حال، چون حدس او به واقعیت نزدیک‌تر بود، گیتس این ساعت را به او هدیه داد.

غول‌های فناوری چه ساعتی دست می‌کنند؟

ساعت تگ هویر پروفشنال ۲۰۰۰ سوئیسی است و قاب و دستبند استیل ضدزنگ و صفحه آبی با عقربه‌های فولادی دارد و شب‌نماست. همچنین یک قاب چرخشی یک طرفه با اعداد  عربی در ساعت ۱۲ دارد. طراحان این ساعت از مسابقات فرمول یک الهام گرفته‌اند. این ساعت تا عمق ۲۰۰ متری در برابر آب مقاوم و برای شنا و غواصی ایده‌آل است. موفقیت سری ۲۰۰۰ بعدها باعث شد که شرکت تگ هویر سری‌های ۳۰۰۰، ۴۰۰۰ و ۶۰۰۰ را نیز تولید کند.

جف بزوس

ساعت مورد علاقه: دوال تایم شرکت اولیسه ناردین

قیمت ساعت: ۱۲ هزار و ۹۰۰ دلار

غول‌های فناوری چه ساعتی دست می‌کنند؟

ساعت منتخب جف بزوس، بنیانگذار آمازون، چندان واضح یا محبوب نیست، اما طبق گزارش‌ها، او سال‌ها ساعت دوال تایم شرکت سوئیسی اولیسه ناردین را به دست می‌کرد.

غول‌های فناوری چه ساعتی دست می‌کنند؟

این ساعت 42 میلی‌متری قاب و دستبندی از جنس استیل ضد زنگ و همچنین صفحه نقره‌ای شفاف با صفحه‌های فرعی آبی و عقربه‌ها و نشانگرهای شب‌نما است. این دستگاه از یک حرکت خودکار UN-24 سوئیسی با 42 ساعت ذخیره انرژی استفاده می‌کند و دارای عملکردهای GMT و همچنین مقاومت در برابر آب تا 100 متر است. وب‌سایت بیزینس اینسایدر تخمین زد که این مدل که چند سالی است تولید آن متوقف شده، ۱۲ هزار و ۹۰۰ دلار ارزش دارد.

کارلوس اسلیم

ساعت مورد علاقه: دیتونا ۱۱۶۵۲۰ شرکت رولکس

قیمت ساعت: ۳۵ هزار دلار

غول‌های فناوری چه ساعتی دست می‌کنند؟

کارلوس اسلیم کارآفرین، بازرگان و سرمایه‌دار مکزیکی لبنانی‌تبار است که براساس رتبه‌بندی مجله وال‌استریت و فورچون و فوربس، از ماه اوت ۲۰۰۷ در فهرست ثروتمندترین افراد جهان رده‌بندی شده است. او نقش عمده‌ای در صنایع مخابراتی در مکزیک و آمریکای لاتین دارد و مالک شرکت مخابراتی مکزیکی تلمکس است که در سال ۱۹۴۷ در پی خریداری دارایی‌های شرکت‌های اریکسون و آی‌تی‌تی راه‌اندازی شد. مجله فوربس در سال ۲۰۱۱ او را بیست و سومین فرد قدرتمند جهان عنوان کرد.

این غول تجاری مکزیکی ساعت رولکس دیتونا را برای خودش انتخاب کره است. به گفته وب‌سایت The Watch Lounge، شرکت رولکس مدل 116520  خود را در سال ۲۰۰۰ برای جایگزین کردن مدل افسانه‌ای‌اش یعنی زنیت دیتونا معرفی کرد که به اولین کرونوگراف پیچ‌خورده این برند مجهز است.

غول‌های فناوری چه ساعتی دست می‌کنند؟

این ساعت یک قاب 40 میلی‌متری از جنس استیل ضدزنگ با دستبند Oyster و صفحه مشکی با سه ساعت فرعی برای ثانیه، دقیقه و ساعت به ترتیب در ساعت 3، 6 و 9 دارد. میزان ذخیره انرژی آن از ۵۴ ساعت در مدل زنیت دیتونا به ۷۲ ساعت افزایش پیدا کرده است. این ساعت تا ۱۰۰ متر زیر آب مقاومت دارد. دست دوم این ساعت در بازار تا ۳۵ هزار دلار آمریکا قیمت دارد.

وارن بافت

ساعت مورد علاقه: دی دیت رولکس

قیمت ساعت: ۴۲ هزار دلار

غول‌های فناوری چه ساعتی دست می‌کنند؟

وارن بافت، اقتصاددان آمریکایی و سهامدار غول‌های فناوری مانند اپل، جنرال الکتریک و IBM یکی دیگر از طرفداران میلیاردر رولکس است. او مدل‌های مختلفی از ساعت‌های رولکس را دارد، اما معمولا با مدل‌های کلاسیک روز رولکس دیده می‌شود.

غول‌های فناوری چه ساعتی دست می‌کنند؟

دی دیت که به ساعت رئیس‌جمهور معروف است، در دست بسیاری از روسای جمهور سابق آمریکا از جمله جرالد فورد و دونالد ترامپ دیده شده است. ساعت مورد استفاده‌ وارن بافت بدنه‌ای با طلای زرد ۱۸ عیار دارد و صفحه‌ نقره‌ای با عقربه‌های زرد جذابیت خاصی به این ساعت کلاسیک بخشیده‌ است.

لری الیسون

ساعت مورد علاقه: RM005 شرکت ریچارد مایل

قیمت ساعت: ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار دلار

غول‌های فناوری چه ساعتی دست می‌کنند؟

لری الیسون، یکی از افراد سرشناس دنیای فناوری و بنیانگذار و مدیرعامل شرکت اوراکل است که یکی از شرکت‌های بزرگ در زمینه نرم‌افزارهای پایگاه داده به شمار می‌آید. او معمولا در کنفرانس‌های مختلف با ساعت برندهایی مثل رولکس و پنرای دیده شده، اما ظاهراً RM005 محبوب‌ترین و البته گران‌ترین ساعت او است.

غول‌های فناوری چه ساعتی دست می‌کنند؟

RM005 در سال ۲۰۰۴ معرفی شد و اولین ساعت خودکار ریچارد میل محسوب می‌شود که قابلیت تغییر تاریخ نیمه‌فوری دارد. بدنه این ساعت ۳۷/۸ میلی‌متری و طلای سفید ۱۸ عیار است و از صفحه‌ نمادین برند ریچارد میل استفاده می‌کند. این ساعت دارای بند چرمی مشکی است.

ایلان ماسک

ساعت مورد علاقه: 029 ریچارد مایل

قیمت ساعت: ۲۵۰ هزار دلار

غول‌های فناوری چه ساعتی دست می‌کنند؟

ساعت‌های ریچارد میل علاوه بر اینکه منتخب لری الیسون هستند، مورد پسند ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا و اسپیس‌ایکس، هم محسوب می‌شود. ماسک به غیر از ساعت 029  شرکت ریچارد میل، گهگاهی هم ساعت کاررا کالیبر 1887 دستش می‌کند که در سال ۲۰۱۲ با همکاری اسپیس‌ایکس با تگ هویر تولید شده است.

ساعت ریچارد میل ۰۲۹ ایلان ماسک بدنه‌ و حاشیه‌ تیتانیومی خاکستری دارد و صفحه‌ آن مشکی با عقربه‌های نقره‌ای و بندش مشکی است. مدل‌هایی از این ساعت که الماس دارند با قیمت حداکثر ۵۰۰ هزار دلار فروخته می‌شوند. مدل «روزانه‌تر» این ساعت حدود ۲۵۰ هزار دلار ارزش دارد.

کد خبر: 1177141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =