سردار سلامی: رژیم صهیونیستی پوسیده و درحال زوال است

سردار سلامی با بیان آنکه رژیم صهیونیستی پوسیده و درحال زوال است و بسیار به سقوط نزدیک شده، خاطرنشان کرد: اولین آثار زوال آن می‌بینید این بوده که درون این رژیم نظام سیاسی مستقری وجود ندارد و از هم گسیسخته شده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی‌ در سخنرانی روز جهانی قدس در جمع مردم اصفهان در محل میدان امام (ره) ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) با اشاره به این روز اظهارداشت: از زمانی که همه قدرت‌های شیطانی عالم و فریب خوردگان که در چند ماه گذشته دشمنان بزرگمان رویای شکست دادن ملت ایران، رویای فروپاشی نظام مقدس اسلامی ما را در سر می‌پروندادند و خواب‌های آشفته برای در هم شکستن اراده، امید و آرمان بزرگ این ملت می‌دیدند و تلاش داشتند تا جوانان ما را به خیابان‌ها بکشانند و آنها را در مقابل نظام قرار دهند فاصله زمانی اندکی گذشته است.

بیانیه حماس به مناسبت روز جهانی قدس

وی افزود: به شکل معجزه‌آسایی ملت بزرگ ایران در حمایت از آرمان‌های امام راحل و ‌آیت الله العظمی خامنه‌ای، مردم عزیز به میدان آمدند و رویاهای باطل دشمن را با خیزش‌های اجتماعی عظیم و بی‌انتها ابطال کردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با بیان آنکه بار دیگر شاهد شکوفا شدن اقتدار ایران بزرگ بودیم، ادامه داد: شخصیت عظیم ایران، شکل متفاوت از گذشته خود گرفت. نه تحریم دشمن توانست این ملت را به کُرنش وا دارد، نه فشارهای سیاسی بین‌المللی دشمنان توانست این ملت را در انزوای سیاسی قرار دهد و نه عملیات سنگین روانی و رسانه‌ای دشمن در فضای مجازی و حقیقی، هیچ کدام نتوانستی اراده، ایمان، شکوه مقاومت، روح فداکاری، احساس زیبای وفاداری را از این ملت بزرگ بگیرد.

وی با بیان آنکه توطئه دشمن در چند ماه گذشته بسیار جدی بود، بیان کرد: ما با آرایش جهانی قدرت مواجه بودیم، همه شیاطین با همه استعداد و ظرفیت، قوه و توان خود علیه کشور ما به میدان آمده بودند. از آمریکا، اروپا، مرتجعان عرب و رژیم صهیونیستی و مزدوران و فریب خوردگان داخلی و جریانات مرموز سیاسی، ورشکستگان سیاسی همه به میدان آمده بودند. آمده بودند تا شکوه این جمعیت بی‌انتها را که امروز نشان جدیدی از ابراز وفاداری خالصانه دارد و این صف بی‌انتها را بشکنند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: به طرز معجزه آسایی و با هدایت‌های مقام معظم رهبری و وفاداری مردم با صفای ایران بزرگ، همه این نقشه‌ها، توطئه‌ها، خواب‌های پریشان خنثی شد و دشمن دوباره دچار یأس و سرخوردگی شد. آنچه برای ما می‌اندیشند که خداوند فرمود اینها روی زمین استکبار می‌کنند، با غرور راه می‌روند، مکر شومشان به اهلش باز می‌گردد به خودشان بازگشت.

وی با بیان آنکه اکنون سیمای پریشان و آشفته همه دشمنانمان را می‌بینیم و در مقابل آن ایران سرافراز را که امروز همانند خورشیدی در سپهر سیاست عالم می‌درخشد، آن را نیز می‌بینیم، تصریح کرد: همچنین مردم پرچم به دست و جوانان پیشانی بر جبین بسته را می‌بینیم که آماده جهادی پایان‌ناپذیر برای در هم شکستن استخوان دشمن‌اند.

آمریکا از منطقه اخراج شده است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با اشاره به وضعیت کنونی آمریکا، گفت: به آمریکا نگاه کنید، او از سیاست‌های این منطقه اخراج شده و جایی برای قدرت‌نمایی و عرض اندام، نفوذ، سیطره سیاسی برای او باقی نمانده است. حتی متحدان دیروز آمریکا که دنباله‌روان و پیروان سیاسی او بودند امروز از او فاصله گرفتند. به مکرون نگاه کنید که همه جا این روزها درحالی که غرق در مشکلات اساسی در کشور خود هست که روزگاری نه چندان دور در کنار عناصر ضدانقلاب براندازی نظام حضور داشت، امروز حتی برای جمع‌آوری زباله‌های پایتخت خود نیز دچار مشکل است و دریافته که باید از آمریکا فاصله بگیرد.

وی افزود: اروپا دریافت که تابعیت سیاسی از آمریکا چیزی برایش ندارد و به دنبال آن هستند تا صیانت دلار را از بین ببرند. به رژیم‌های عربی که نگاه کنیم می‌بینیم که چگونه به آمریکا پشت کرده و از او فاصله گرفتند حتی تصاویر تمسخرآمیزی از آمریکا منتشر می‌کنند. حتی ترس دنباله‌روان آمریکا از او ریخته است. او در عراق نتوانست دولت را راضی کند و در گوشه‌ای از سوریه بدون تأثیر سیاسی باقی مانده است. در جنگ یمن نتوانست علیه انصارالله کاری انجام دهد و سرانجام جنگ یمن با سیطره سیاسی و نظامی انصارالله مراحل پایانی خود را می‌گذارند.

آمریکا توان حمایت از رژیم صهیونیستی را ندارد

سردار سلامی با بیان آنکه امروز حتی آمریکا نه اینکه نخواهد، نمی‌تواند از رژیم صهیونیستی حمایت کند، اظهارداشت: امروز نتوانستن آمریکا به نخواستن او در حمایت از رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، مقامات رژیم صهیونیستی اذن ملاقات در آمریکا با رئیس جمهور آن کشور را ندارند. یعنی شکست‌های این رژیم‌ها آنقدر آشکار است که انسجامشان را از هم گسیخته است. جبهه استکبار گسسته شده و دیگر چسبی که آنها را به هم متصل می‌کرد توانایی کنار هم نگه داشتن این قدرت‌ها را ندارند.

امروز جمهوری اسلامی ایران به منبع مشروعیت نظام‌های دیگر تبدیل شده است

وی با اشاره به اقبال همسایگان برای تعامل به جمهوی اسلامی ایران گفت: در نگاه دشمن جمهوری اسلامی باید منزوی می‌شد؛ اما امروز منبع مشروعیت نظام‌های دیگر تبدیل شده است و همگان برای آنکه چالش‌های درونی خود را حل کنند، آنان که در چالش بودند دریافتند که باید حیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نظام موثر در عرصه تحولات منطقه‌ای و جهانی بپذیرند که یک واقعیت بزرگ است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: آنها ما را در چهارراه تحریم، انزوا، تهدید نظامی، عملیات روانی و فشار برای از هم گسستن امنیت قرار داده بودند و خطوط فشار را از همه جهات به این کشور و ملت اعمال می‌کردند. ایران بزرگ از همه این ماجراها گذشت و عبور کرد و اراده دشمن را زیر پا گذاشت. موانع آنها را در هم نوردید و ایستاد و به قوت ایستگادگی این ملت و در رأس آن هدایت‌های رهبر معظم انقلاب ایستاد.

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به پایان رسید

وی تصریح کرد:کمی به گذشته نگاه کنیم، آن زمان که بخشی از رژیم‌های عربی برای عادی‌سازی روابط با صهیونیست سبقت می‌گرفتند اکنون برای آنها تنها یک شرمساری ملی و عربی تبدیل شده و حتی هنگامی که مقامات صهیونیست با هواپیما به پایتخت برخی این کشورها می‌آمدند و مغرورانه ژست می‌گرفتند که ادعا می‌کردند که دستهایشان را علیه ما بلند می‌کردند به پایان رسیده. همه آنهایی که عادی سازی روابط را با این رژیم پیگیری می‌کردند همه این صف را رها کردند و تمام شد. آنها پشیمان و سرمشارند، چرا که به تکیه‌گاهی که از درون موریانه آن را خورده و به زودی شکسته خواهد شد نمی‌توان تکیه کرد.

سردار سلامی با بیان آنکه رژیم صهیونیستی پوسیده و درحال زوال است و بسیار به سقوط نزدیک شده، خاطرنشان کرد: اولین آثار زوال آن می‌بینید این بوده که درون این رژیم نظام سیاسی مستقری وجود ندارد و از هم گسیسخته شده است. نخست وزیر این رژیم وزیر جنگش را که با او مخالفت کرده عوض کرده و دوباره مجبور می‌شود که آن را انتخاب کند یعنی کف‌گیر سیاست آنها به کف دیگ خورده است. از سوی دیگر مجبور می‌شوند از ورود مردم فلسطین به مسجدالاقصی جلوگیری کنند. این آشفتگی سیاسی که در درون اسرائیل می‌بینیم و هر شب صدها هزار صهیونیسیت در مقابل این رژیم می‌ایستد کاملا جدید است و نشان می‌دهد که تسلط این رژیم بر مدیریت جامعه گسسته است.

وی افزود: آنها می‌خواستند خیابان ما را مملو از جمعیت و اعتراض ببیند اما امروز خیابان‌هایشان شاهد عظیم‌ترین صحنه اعتراضات خیابانی است که این رژیم مستاصل را در آستانه فروپاشی قرار داده است. هیچ مقامی به آن سرزمین سفر نمی‌کند و همچنین مقامات این رژیم به هیچ جا نمی‌توانند سفر کنند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سقوط واقعا نزدیک است، آرمان آزادی قدس به یک واقعیت آشکار و در دسترس در حال تبدیل شدن است. بنابراین این رژیم با چند بحران بزرگ مواجه است، نخست بحران در سیاست خارجی است که او شاهد پیش‌روی آن به سمت انزوا هستیم، مسئله دوم آشفتگی‌ها و بی‌ثباتی داخلی، اعتراضات اجتماعی و ناکارآمدی و ناتوانی مطلق دولت حاکم در این رژیم برای پاسخ به اعتراضات مردمی است. این سیر زوال بازگشت‌ناپذیر است چرا که همه قوایی که او را طی این سال‌ها نگه داشتند خود فرسوده شده‌ و نمی‌توانند هزینه‌های سنگین بقای این رژیم را بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌تر از همه آن است که نهضت فلسطین جان تازه‌ای گرفته، کرانه باختری با دست‌های غیبی مسلط شده و این دستان غیبی که دیده نمی‌شوند کرانه را مسلح کرده است. امروز معمای امنیت برای این رژیم هر روز پیچیده‌تر می‌شود. روزگاری اگر او به فلسطینی‌ها حمله می‌کرد در همان نقطه به او پاسخ می‌دادند اما امروز از لبنان آتش بر سر صهیونیست‌ها می‌بارد و این رژیم نمی‌تواند پاسخ دهد. از سوریه به او حمله می‌شود، نمی‌داند کیست و نمی‌تواند پاسخ دهد، از نوار غزه علیه او آتش گشوده می‌شود.

سردار سلامی تصریح کرد: دیگر تیر و کمان و سنگ نیست و موشک‌ها به تعداد بی‌شمار هستند که از سد گنبد آهنین عبور می‌کند و همه سامانه ضدموشک صهیونیست را پشت سر می‌گذارند و در نقطه‌ای که می‌خواهند اثابت می‌کنند و انتقام شهیدان با این دستان غیبی گرفته می‌شود.

وی با بیان آنکه در کرانه و تلاویو عملیات می‌شود، اظهار داشت: رژیمی که دور خود را همچون پادگان مخوف دیوار کشیده و قوی‌ترین سامانه‌های امنیتی و ضدنفوذ را دارد امروز نمی‌تواند از تسلیح کرانه باختری، عملیات مجاهدانه فلسطینی جلوگیری کند و نبرد به درون اعماق سرزمینش کشیده است. پاسخ به این همه چالش و بحران برای یک رژیم با استعداد پایین از کارآمدی و مدیریت ممکن نیست.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قدس راه آزادی خود را پیموده است، می‌توان گفت که فلسطینی‌ها که در ماه‌ها قبل به دفاع از خود می‌پرداختند امروز افق‌های بلند نگاهشان و سرزمینی که به آنها خوشامد می‌گوید را می‌بینند. سنت الهی این نیست که ظالمان بمانند و خنجری که آمریکا و انگلیس به نام رژیم صهونیستی در پهلوی امت اسلام فرو برده‌اند بتواند عمیق‌تر از این بر پیکره امت جراحت وارد کند.

وی بیان کرد: وعده‌های الهی نزدیکند و به پیروزی بسیار نزدیکی خواهیم رسید. هر حرکت رژیم صهیونیسیتی نقطه آغازی برای فروپاشی زودهنگام قبل از آنکه آنها تصور کنند خواهد بود. این کابوس، خوابهای پریشان، نگرانی‌های غیرقابل جبران، صهیونیست‌ها را رها نخواهد کرد. امید داریم در آینده نزدیک در قبله اول مسلمانان به امامت رهبر معظم انقلاب، به جماعت نماز بخوانیم. در چنین روزی در یک جمعه زیبای آخر ماه مبارک رمضان قدس را از فاصله‌ای نزدیک ببینیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1177572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =