کدام غذاها آسم را در افراد تشدید می‌کنند؟

استاد آلرژی و ایمونولوژی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: سبک زندگی نادرست ، استفاده از مواد غذایی محرک ، آلاینده های محیطی ، استرس و ابتلا به عفونت از عوامل تشدید کننده بیماری آسم به شمار می رود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر فرحزاد جباری آزاد در حاشیه سمینار آسم و آلرژی که با حضور اعضای هیات علمی و پزشکان متخصص گروه های مختلف در تالار شهید چمران برگزار شد با بیان اینکه بیماری آسم یک بیماری مزمن است و عدم کنترل آن می تواند مشکلات زیادی را برای بیمار داشته باشد خاطر نشان کرد: گسترش برنامه های اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عموم مردم و همچنین برگزاری نشست های تخصصی برای پزشکان می تواند در کنترل و درمان این بیماری نقش موثری داشته باشد.

ویتامینی که بیماری آسم را بهبود می‌بخشد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه شیوع آسم در جهان حدود ۱۰ درصد و در ایران حدود ۵ تا ۱۵ درصد است تصریح کرد: میزان شیوع این بیماری در مناطق مختلف آب و هوایی متفاوت است به گونه ای که این بیماری در شهرهای صنعتی و شلوغ که میزان آلایندگی و استرس بیشتر است به ۳۵ درصد هم می رسد.

وی با بیان اینکه رعایت مصرف صحیح داروها و رعایت اصلاح محیط زندگی از راهکارهای پیشگیری از تشدید این بیماری است اظهار کرد: آسم در کودکان و نوجوانان یک بیماری ژنتیکی است و می توان با کاهش استرس ، کنترل عفونت ، بخصوص عفونت های ویروسی ، استفاده از تغذیه سالم و سبک زندگی سالم ، کاهش مصرف فست فود ها ، استفاده از شیر مادر در دوران شیر خوارگی ، عدم حضور حیوانات ( مانند: گربه و سگ و.. ) در محیط خانه ، کنترل چاقی و اضافه وزن ، انجام فعالیت های ورزشی این بیماری را کنترل کرد.

نخستین کنفرانس علمی آسم و چالش‌ها در قالب سخنرانی‌ها و پنل‌های تخصصی با حضور اعضای هیات علمی و پزشکان متخصص گروه های کودکان، داخلی، روانپزشکی، گوش، حلق و بینی، آلرژی و ایمونولوژی بالینی، ریه کودکان، طب کار و طب اورژانس و همچنین عمومی برگزار شد و موضوعات مختلفی در زمینه آسم در فعالیت‌های ورزشی، آلرژی دارویی و طب کار ،تشخیص آسم، برنامه درمان آسم، علائم آسم و موارد دارویی مرتبط با آن ،مشکلات درمانی و تشخیصی آسم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1179450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =