اخبار سفر رئیسی به ونزوئلا / رئیس‌جمهور کشور ونزوئلا را به مقصد نیکاراگوئه ترک کرد

آیت الله رئیسی کشور ونزوئلا را به مقصد نیکاراگوئه ترک کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت الله رئیسی کشور ونزوئلا را به مقصد نیکاراگوئه ترک کرد.

رییس جمهور در جمع نخبگان و دانشجویان ونزوئلا گفت: تجربه ۴۴ ساله ملت بزرگ ایران نشان می‌دهد تنها راه پیروزی مقابل دشمن ایستادگی و مقاومت است و آنچه که می‌تواند دشمن را پشیمان کند پافشاری بر مواضع و اهداف است.

تمجید رئیس‌جمهور ونزوئلا از شهید سلیمانی

در جریان دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با همتای ونزوئلایی خود که در جریان برنامه‌های سفر رسمی رئیس جمهور به این کشور برگزار شد گفت‌وگوهای قابل توجهی انجام شد که بخش‌هایی از آن در ادامه آمده است:

سردیس ژنرال سلیمانی در مقبره سیمون بولیوار!

رئیسی در این دیدار از سیمون بولیوار تمجید کرد و بعد هم از حاج قاسم گفت که نماد مقاومت در مقابل نظام سلطه و چپاول اموال ملتها بود.

اخبار سفر رئیسی به ونزوئلا / ادای احترام رئیسی به مقبره سیمون بولیوار + فیلم

مادورو هم ضمن تایید حرف رئیسی گفت: « من ژنرال سلیمانی را یادم هست و به او ادای احترام می‌کنم. حمله وحشیانه‌ای در سال ۲۰۱۸ از آمریکا به زیرساخت‌های انرژی ما کرده بودند. او به اکیپی دستور داد تا حمله سایبری را کشف کنند و کمک زیادی به ما کرد. خیلی‌ها در جریان نیستند. من هم ادای احترام می‌کنم و سردیس ایشان را در مقبره سیمون بولیوار نصب خواهیم کرد.»

مادورو در این دیدار با لحنی انقلابی و به قول خودشان ضد امپریالیستی گفت: « نه دنیای چند قطبی برعلیه امپریالیسم آمریکا و اروپا خواهد بود و در این سالها آمریکایی و غربی ها هرچه تلاش کردند ایران را بی ثبات کنند ولی ایران قوی تر و پیشرفته تر شد.»

رئیسی از مادورو دعوت کرد که دوباره به ایران بیاید او هم ضمن استقبال از این دعوت گفت: ما و شما گرچه شانزده ساعت با پرواز با هم فاصله داریم ولی باهم برادر هستیم و متحدیم. من به‌زودی در خانه خودم، تهران، خواهم بود!

وقتی رئیسی گفت در مرحله اول باید حجم تجارتمان را به معادل ده میلیارد دلار برسانیم؛ مادورو گفت: « بله حجم تجارت ما باید در میان مدت به حدود ۱۰ میلیارد دلار برسد و شاید هم دیگر دلاری نباشد مثلا بشود «۱۰ میلیارد بریکس» و یا چیزی دیگر! مرحله بعد سقف ۲۰ میلیارد مطابق دلار!»

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی در جریان سفر رسمی به ونزوئلا، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، با تشکر از استقبال گرم دولت و مردم ونزوئلا، روابط دو کشور را راهبردی توصیف و تصریح کرد: با وجود گسترش روابط ایران و ونزوئلا در سال‌های اخیر، ظرفیت‌های متنوع متقابل ایجاب می‌کند توافقات دو کشور هر چه سریع‌تر اجرایی و روابط فیمابین به سطوح بالاتری ارتقا یابد.

رئیسی با اشاره به توانمندی‌های کشورمان در عرصه صدور خدمات فنی-مهندسی و فرآوری محصولات کشاورزی و معدنی، خاطرنشان کرد: ملت ایران به‌واسطه ایستادگی در برابر نظام سلطه و غلبه بر تحریم‌ها تجربیات و دستاوردهای ارزشمندی در زمینه علمی و فناوری به‌دست آورده است که می‌تواند این دستاوردها را با ونزوئلا تبادل کند.

رئیس جمهور با اشاره به هدفگذاری حجم تبادلات دو کشور تا 10 میلیارد دلار در میان‌ مدت تاکید کرد که این رقم می‌تواند در گام بعدی تا 20 میلیارد دلار نیز افزایش یابد.

رئیسی با تاکید بر فعال‌تر شدن خطوط کشتیرانی میان دو کشور، گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های صنعتی، معدنی، انرژی و مسائل پولی و بانکی را در تعمیق و تقویت روابط دو کشور حائز اهمیت دانست.

رئیس جمهور با بیان اینکه نظام جدیدی در جهان در حال شکل‌گیری است، آینده این تحولات را به نفع کشورهای آزادی‌خواه و مستقل جهان دانست.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا نیز در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور با تمجید از سابقه روابط راهبردی تهران و کاراکاس، از عزم خود و اعضای کابینه این کشور برای آغاز دور جدیدی از تلاش‌ها و اقدامات برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وی با اشاره به تلاش‌های ایران و ونزوئلا برای کاهش وابستگی اقتصادی به درآمدهای نفتی و در نتیجه افزایش مقاومت اقتصاد دو کشور در برابر تکانه‌های خارجی گفت: در جهان جدیدی که در حال شکل‌گیری است، امپریالیسم در حال سقوط بوده و کشورهایی که در برابر زیاده‌خواهی مستکبران مقاومت و ایستادگی کردند در آستانه پیروزی قرار دارند.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین با ابراز خرسندی از فعال شدن دوباره شرکت‌های صنعتی ایرانی همچون تراکتورسازی و خودروسازی در ونزوئلا، بر تلاش برای تحقق هدف‌گذاری افزایش حجم تبادلات تجاری دو کشور به رقم 10 میلیارد دلار تاکید کرد.

مادورو با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی خط هوایی مستقیم بین دو کشور و نیز تقویت خطوط کشتیرانی برای افزایش مبادلات تجاری میان ایران و ونزوئلا گفت: دو کشور در حوزه گردشگری، کشاورزی و دامپروری ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری دارند.

وی همچنین سرمایه‌گذاری ایران در استخراج طلا در ونزوئلا و همکاری شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های صنعتی با این کشور را روابط برد- برد برای دو طرف دانست.

در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و ونزوئلا، روسای جمهور دو کشور شهید «حاج قاسم سلیمانی» و «سیمون بولیوار» سیاستمدار فقید ونزوئلایی را قهرمانان مبارزه با سلطه و امپریالیسم خواندند.

رئیسی در نشست مطبوعاتی با رئیس جمهور ونزوئلا: ملت ایران دوستی خود را با مردم ونزوئلا اثبات کرده و نشان داده که دوست روزهای سخت آنان است

رئیس جمهور با اشاره به اینکه روابط میان ایران و ونزوئلا روابط دیپلماتیک معمولی نیست، بلکه راهبردی است، اظهار داشت: برخورداری از منافع، نگاه و دشمن مشترک، همکاری‌های فیمابین را عمیق و راهبردی کرده است.

ملت ایران دوستی خود را با مردم ونزوئلا اثبات کرده و نشان داده که دوست روزهای سخت آنان است/ دو کشور مصمم به توسعه روابط در حوزه‌های مختلف هستند/ حجم مبادلات تجاری ایران و ونزوئلا در گام اول به 10 و در گام دوم به 20 میلیارد دلار قابل افزایش است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه به وقت محلی در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای ونزوئلایی خود که در جریان برنامه‌های سفر رسمی به این کشور برگزار می‌َشد، با تمجید از سال‌ها مقاومت مردم ونزوئلا در برابر امپریالیسم و ادای احترام به قهرمانان ملی این کشور گفت: ایران و ونزوئلا منافع و دیدگاه‌های مشترکی در زمینه‌های استقلال‌طلبی، آزادی و عدالت‌خواهی دارند که باعث شده مردم این دو کشور کنار هم قرار گیرند.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه مردم ایران و ونزوئلا دارای دشمنان مشترکی هستند که نمی‌خواهند ما مستقل زندگی کنیم، افزود: ملت ایران در طول سال‌های گذشته دوستی خود را با مردم ونزوئلا اثبات کرده و همواره نشان داده که دوست روزهای سخت آنان است.

رئیسی با اشاره به اینکه روابط میان ایران و ونزوئلا روابط دیپلماتیک معمولی نیست، بلکه راهبردی است، اظهار داشت: برخورداری از منافع، نگاه و دشمن مشترک، همکاری‌های فیمابین را عمیق و راهبردی کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و ونزوئلا در سال‌های گذشته گام‌های خوبی در جهت توسعه روابط در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی و خدمات فنی و مهندسی برداشته‌اند، تصریح کرد: امروز دو کشور مصمم به توسعه روابط در حوزه‌های مختلف هستند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی، خون مطهر شهدا و ایستادگی و مقاومت ملت ایران توانسته فشارها و تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کرده و از این طریق ظرفیت‌های متنوعی فراهم آورد که آماده به اشتراک گذاشتن آنها با ملت مقاوم ونزوئلا است.

رئیس جمهور با مفید و سازنده توصیف کردن مذاکرات با همتای ونزوئلایی خود در راستای ارتقای سطح روابط دو کشور گفت: در مذاکرات انجام شده هر دو طرف تاکید داشتند که با وجود اقدامات صورت گرفته برای توسعه روابط، همچنان ظرفیت زیادی برای گسترش همکاری‌های فیمابین وجود دارد.

رئیسی با اشاره به افزایش حجم تبادلات تجاری میان دو کشور از 600 میلیون دلار در سال 1400 به بالای 3 میلیارد دلار در حال حاضر افزود: حجم مبادلات تجاری فیمابین در گام اول به 10 و در گام دوم به 20 میلیارد دلار قابل افزایش است.

رئیس جمهور امضای 19 سند همکاری میان دو کشور در عرصه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، انرژی و علمی و فناوری را جلوه‌ای از اراده دو طرف برای گسترش روابط فیمابین توصیف و تصریح کرد: امیدوارم با اجرای این اسناد بتوانیم گام بلندی در ارتقای سطح روابط دو کشور برداریم.

آیت‌الله رئیسی در پایان بار دیگر به قهرمانان ملی ونزوئلا ادای احترام کرد و یاد و نام شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی را گرامی‌داشت و به روح بلند او درود فرستاد.

 اعطای نشان افتخار ملی ونزوئلا به آیت‌الله رئیسی

نیکولاس مادورو نشان افتخار ملی ونزوئلا را به رئیس جمهوری اسلامی ایران اعطا کرد.

در ادامه برنامه‌های سفر رسمی آیت‌الله رئیسی به ونزوئلا، آقای «نیکولاس مادورو» نشان افتخار ملی ونزوئلا (نشان درجه یک زنان و مردان آزادی‌بخش ونزوئلا) را به رئیس جمهوری اسلامی ایران اعطا کرد.

ونزوئلا

کد خبر: 1185180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =