اخبار سفر رئیسی به ونزوئلا / ادای احترام رئیسی به مقبره سیمون بولیوار + فیلم

رئیس‌جمهور با حضور در مقبره رهبر انقلاب‌های آزادیبخش آمریکای لاتین، با اهدای تاج گل به مقام این سیاستمدار فقید ونزوئلایی ادای احترام کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، رئیس جمهور در سفری ۵ روزه در راس یک هیئت عالیرتبه، به سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا سفر کرد.

رئیسی: دولت خود را ملزم به حمایت از صنعت هسته‌ای می‌داند

 ادای احترام رئیسی به مقبره سیمون بولیوار

رئیس‌جمهور با حضور در مقبره رهبر انقلاب‌های آزادیبخش آمریکای لاتین، با اهدای تاج گل به مقام این سیاستمدار فقید ونزوئلایی ادای احترام کرد.

همخوانی جالب سرود ملی جمهوری اسلامی ایران توسط تشریفات ونزوئلا

استقبال رسمی از رئیس جمهور در کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا

رئیسی وارد کاراکاس شد

آیت‌الله رئیسی وارد فرودگاه کاراکاس پایتخت ونزوئلا شد.

رئیس‌جمهور در کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا موسوم به کاخ «میرافلورس» مورد استقبال رسمی «نیکولاس مادورو» همتای «ونزوئلایی» خود قرار خواهد گرفت.

سخنان رئیسی قبل از عزیمت به ونزوئلا

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز دوشنبه پیش از عزیمت به ونزوئلا، به منظور دیدار از ۳ کشور منطقه آمریکای لاتین، با بیان اینکه این سفر به دعوت رسمی روسای جمهور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا انجام می‌شود، گفت: امروز عمده کشورهای منطقه آمریکای لاتین کشورهایی هستند که می‌خواهند مستقل زندگی کنند و روحیه آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و مقاومت در مقابل نظام سلطه وجه مشترک کشورهایی است که در این منطقه با جمهوری اسلامی ایران ارتباط خوبی دارند.

وی ارتباط بین ایران و کشورهای مستقل در آمریکای لاتین را ارتباطی راهبردی توصیف و تصریح کرد: موضع مشترک جمهوری اسلامی ایران و ۳ کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا، ایستادگی در مقابل نظام سلطه و مقابله با یکجانبه‌گرایی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سال‌های گذشته همواره روابط خوبی میان ما با این کشورها برقرار بوده است، افزود: ایران علاوه بر روابط دوستانه سیاسی، اقتصادی و تجاری با ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا، در عرصه انرژی نیز با این کشورها همکاری‌های خوبی داشته و در ۲ سال گذشته تعاملات فیمابین در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، علمی و فناوری و پزشکی و درمانی نیز به شکل مطلوبی توسعه یافته است.

رئیسی صدور خدمات فنی و مهندسی را نیز از دیگر زمینه‌های همکاری میان ایران و این ۳ کشور برشمرد و اظهار داشت: این کشورها و البته کشورهای همسایه و دیگر کشورهای دوست و همسو با ایران همواره نسبت به بهره‌گیری از توانمندی‌های ایران در زمینه فنی و مهندسی اظهار علاقمندی، تمایل و رضایت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کشورهای منطقه آمریکای از ظرفیت‌های متنوع و متعددی برخوردارند، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران نیز به برکت انقلاب اسلامی و به برکت مردم، ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که تبادل آنها می‌تواند در گسترش و تقویت روابط و همکاری‌ها با کشورهای منطقه آمریکای لاتین و دیگر کشورهای همسایه، دوست و همسو موثر باشد و تعاملات بین‌المللی میان این کشورها را نیز تقویت کند.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که با توجه به رویکرد تقویت روابط با کشورهای همسایه، دوست و همسو در دولت سیزدهم، رایزنی‌ها و امضای تفاهم‌نامه‌ها در این سفرها، نقطه عطف و گام موثری در جهت ارتقای سطح روابط با این ۳ کشور منطقه آمریکای لاتین باشد.

برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به آمریکای لاتین

به گزارش ایسکانیوز، در جریان این سفر علاوه بر گفتگوهای مشترک میان هیئت‌های عالی‌رتبه و مذاکرات خصوصی رؤسای جمهور، اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه ایران و «ونزوئلا» به امضای مقامات دو کشور خواهد رسید.

دیدار و گفتگو با رئیس و روسای کمیسیون‌های مجلس ملی ونزوئلا و نشست با فعالان اقتصادی و بازرگانان ایران و ونزوئلا بخشی از برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر به این کشور است.

«نیکاراگوئه» و «کوبا» مقاصد بعدی سفر رسمی دکتر رئیسی به منطقه آمریکای لاتین هستند.

وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امور خارجه، نفت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهداشت و درمان آیت‌الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

کد خبر: 1185010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =