کمبود ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه علوم پزشکی ایران

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: اکنون حدود ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی کمبود داریم که مسئولان وعده افتتاح ۷۰ واحد داده‌اند.

ابوالفضل صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران با کمبود حدود ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی مواجه است، اظهار کرد: به این معنا که ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی فعلی پاسخگوی ۵۰ درصد از درخواست‌های متقاضیان هم نیست.

ساخت ۲ خوابگاه متاهلی در دانشگاه شهیدبهشتی در انتظار تامین بودجه

وی با بیان اینکه به نسبت کمبود خوابگاه در دانشگاه علوم پزشکی ایران زیاد است، گفت: در حال حاضر فقط حدود ۱۰ واحد خوابگاه متاهلی در این دانشگاه وجود دارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تصریح بر اینکه برای حل موضوع کمبود خوابگاه متاهلی نامه نگاری و مطالبه رسمی از مسئولان دانشگاه انجام شده است، گفت: در جلسات پرسش و پاسخ دانشجویان با مسئولان، وعده‌هایی داده شده است؛ اما تا کنون شاهد تحقق این وعده‌ها نبوده‌ایم.

وی مطرح کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران بارها عنوان کردند که ۷۰ واحد خوابگاه متاهلی آماده افتتاح است و به زودی مورد بهره‌بردای قرار می‌گیرد. البته تا کنون ما شاهد این موضوع نبودیم.

صالحی بیان کرد: متاسفانه همکاری مسئولان برای افزایش ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی کم است. این در حالی است که بر اساس قانون «خانواده و جوانی جمعیت» و سند «ازدواج دانشگاهیان» باید ساخت خوابگاه متاهلی جزو اولویت‌های فعالیت مسئولان دانشگاه‌ها باشد.

این فعال دانشجویی درباره وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: وضعیت خوابگاه‌ها مناسب است و با کمبود مواجه نیستیم. البته تعداد نفرات ساکن در هر اتاق زیاد است. با این تفاسیر خوابگاه‌های دانشجویی دغدغه و اولویت مطالبات نیست و بیشتر تمرکز ما بر خوابگاه‌های متاهلی است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران وعده داده‌اند که یک خوابگاه دانشجویی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1185853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =