تغییر حوزه آزمون داوطلبان در کنکور ۱۴۰۲ ممکن نیست/ شناسایی ۴۸۳ کانال تلگرامی متقلب 

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: تغییر حوزه آزمون داوطلبان در کنکور ۱۴۰۲ ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی صدر سرپرست معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش در نشست خبری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ که صبح امروز در سازمان سنجش آموزش برگزار شد، اظهار کرد: تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۱ درصد زن و ۳۹ درصد مرد هستند. ۱۰۴ هزار و ۴۹۵ داوطلب از تهران در کنکور ثبت‌نام کرده‌اند که ۵۹ درصد زن و ۴۱ درصد مرد هستند. ۲۴۰ نفر از خارج کشور در  نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ ثبت‌نام کرده‌اند.

دستگاه‌های تقلب در کنکور را از طریق ارسال سیگنال شناسایی می‌کنیم

وی افزود: ۱۳۶ هزار و ۸۵۱ داوطلب از گروه ریاضی، ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر از گروه تجربی، ۳۴۳ هزار و ۵۵۱ داوطلب از گروه انسانی، ۶۱ هزار و ۷۰۲ نفر از گروه هنر، ۹۲ هزار و ۲۹۷ داوطلب از گروه زبان در نوبت دوم ازمون سراسری شرکت می‌کنند.

سرپرست معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: در صبح چهارشنبه ۱۴ تیرماه کنکور علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی برگزار خواهد شد. کنکور گروه هنر نیز عصر روز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه برگزار خواهد شد. ساعت ۸ و ۱۴ فرایند آزمون آغاز می‌شود و ۳۰ دقیقه بعد آزمون آغاز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: کنکور علوم تجربی در صبح پنجشنبه ۱۵ تیرماه و کنکور زبان خارجی در عصر پنجشنبه ۱۵ تیرماه برگزار خواهد شد. به داوطلبان توصیه می‌شود به علت اینکه چهارشنبه روز کاری محسوب می‌شود، در این روز طوری برنامه‌ریزی کنند که ۷ صبح در حوزه آزمون حاضر باشند. 

صدر درباره جزییات دریافت کارت داوطلبان بیان کرد: داوطلبان با ورود به سامانه با ورود کد ملی در صورتی که رمز را فراموش کرده‌اند، می‌توانند از طریق شماره موبایل وارد سایت شوند. اگر در یک گروه ثبت‌نام کرده باید یک کارت دریافت کند و اگر در گروه‌های زبان و هنر نیز ثبت‌نام کرده ۲ کارت باید دریافت کند. 

وی افزود: داوطلبان باید توجه داشته باشند تغییر حوزه آزمون ممکن نیست و اطلاعات کد ملی را با هماهنگی سازمان اطلاعات پیش بردیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. داوطلبان در صورت اشتباه در ورود برخی اطلاعات را می‌توانند در باجه‌های رفع نقص حوزه رفع کنند. محل باجه‌های رفع نقص در انتهای دفترچه آورده شده است.

سرپرست معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش به داوطلبان توصیه کرد: شرکت‌کنندگان نباید مستر کارت ساعت هوشمند، ماشین حساب و هر گونه وسایل الکترونیکی حتی به صورت خاموش به همراه داشته باشند، در صورت همراه داشتن این وسایل مانع از ورود داوطلبان در جلسه آزمون خواهند شد، همچنین عواقب قانونی برای داوطلب به همراه دارد. داوطلبان باید مداد مشکی نرم برای علامت‌گذاری پاسخ‌نامه  و پاکن‌کن، کارت ملی و شناسنامه عکس دار به همراه داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در دی ماه در آزمون شرکت کرده و در تیرماه در ازمون شرکت نکرده‌اند، ضروری است به سایت وزارت آموزش و پرورش مراجعه و کد سوابق تحصیلی دریافت و در سایت مربوطه وارد کنند.

صدر بیان کرد: برخی از  داوطلبان رشته‌های گروه هنر ۱۳ مورد مانند طراحی صنعتی، نوازندگی، نمایش عروسی، عکاسی، سینما، نقاشی، بازیگری و غیره شرکت کرده‌اند از داوطلبان این رشته‌ها خواشمندیم ۱۳ تا ۱۹ به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و ۲ رشته را انتخاب کنند و برای آزمون عملی ثبت نام کنند. ۲۶ تیرماه  اطلاعات جزیی درباره آزمون عملی اعلام خواهد شد. این موضوع برای داوطلبان رشته تربیت بدنی نیز صدق می‌کند.

۴۸۳ کانال تلگرامی متقلب شناسایی شدند

محمدحسین حاجیلو رییس شورای حفاظت از آزمون در ادامه این نشست گفت: همه عوامل نسبت به تعیین صلاحیت راه‌های لازم را طی کرده‌اند تا آزمونی توام با آرامش و امنیت داشته باشیم. کلیه اقدامات سازمان در چهارچوب قانون انجام می‌شود.

وی افزود: برگزاری آزمون برای برخورد با تعداد بسیار اندک از متقلبان، امن خواهد بود، تمام گروه‌هایی که مدعی فروش سوال و صندلی هستند کاملا کذب می‌گویند که سوال و صندلی در اختیار داریم‌. 

حاجیلو گفت: باتوجه به نظارت‌ها اعلام می‌کنیم که هوشیاری خانواده‌ها و مراقبت آنها از فرزندان لازم است همچنین خود داوطلبان نیز باید مراقب خود باشند.

وی در ادامه افزود: کل این افراد متخلف در سال گذشته دو هزار نفر بودند که نسبت به مجموع داوطلبان تیر ماه امسال که بیش از یک میلیون نفر هستند، اصلا عددی نیست که بخواهد به چشم بیاید.  ناگفته نماند یک تا ده سال محرومیت از شرکت در آزمون برای متخلفان از سوی دستگاه‌های قضایی در نظر گرفته شده است. همچنین  ۲۴۹ فرد متخلف و کلاهبردار در زمینه فروش سوال دستگیر شده اند.

حاجیلو گفت: ۴۸۳ کانال تلگرامی فعال شناسایی شده و کلیت اشرافیت‌ها با کمک فراجا و ناجا روی آنها است. همچنین کسانی که اقدام به فروش دستگاه‌های تقلب کنند تا پنج سال حبس خواهند داشت.  اشرافیت کامل نسبت به کسانی که دستگاه تقلب  خریداری کرده‌اند وجود دارد، با توجه به دستگاه‌های آشکار ساز متقلبان حتما گیر خواهند افتاد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1188025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =