دستگاه‌های تقلب در کنکور را از طریق ارسال سیگنال شناسایی می‌کنیم/ محرومیت ۱۰ ساله از تحصیل برای متقلبان

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از شناسایی دستگاه‌های تقلب در جلسه کنکور از طریق ارسال سیگنال خبر داد و گفت: متقلبان بین یک تا ۱۰ سال تحصیل محروم می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ که صبح امروز در سازمان سنجش آموزش برگزار شد، اظهار کرد: آزمون سراسری ۱۴۰۲ در مرداد ماه نتایج اولیه و در نیمه دوم شهریور نتایج نهایی اعلام می‌شود. اولین تغییر در کنکور بحث ثبت نام از طریق پروفایل یا کار پوشه داوطلبان بود، به طوری که هر داوطلب در هر لحظه می‌توانست وارد سایت شود و اطلاعات خود را ببیند. این اطلاعات در آینده نیز محفوظ خواهند ماند و داوطلب می‌تواند تمام آزمون‌های خود را به صورت تجمعی مشاهده کند.

اخذ رتبه ۱۰۰ کنکور به همراه آموزش نحوه تقلب؛ ۱۲۵ میلیون تومان!

وی ادامه داد: ماه گذشته اوج کار سازمان سنجش در زمینه مهیا کردن کار آزمون بود در صبح چهارشنبه میزبان عزیزان باشیم. سامانه برگزاری آزمون سراسری ماشینی شده و هیچ فرآیند دستی امکان پذیر نیست اگر من بتوانم در سیستم داوطلبی را به صورت دستی وارد کنم، فرد دیگری می‌تواند، پس تصمیم گرفتیم تمامی فرآیندها به صورت ماشینی باشد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از دیروز چند ده نفر مراجعه کرده  اعلام کرده‌اند که اشتباه کرده‌اند. اما سیستم ما هوشمند است و تمام اطلاعات داوطلب بر اساس داده‌هایی که وارد کرده در آزمون شرکت می‌کند. در صورتی که در آزمون شرکت نکند، غایب محسوب می‌شود.

وی افزود: تنوع دفترچه سوالات و پاسخنامه‌ها به منظور ایجاد آرامش برای داوطلبان ایجاد شد. امروز به عملکرد سازمان سنجش افتخار می‌کنیم. بیش از ۹۸ درصد داوطلبان در سلامت کامل در آزمون شرکت می‌کنند ۰.۲ درصد در سال ۱۴۰۱ تقلب کردند از شرکت‌های دانش‌بنیان برای شناسایی متقلبان کمک گرفتیم از لحاظ سخت‌افزاری نیز تلاش های خوبی انجام دادیم. سوالات دارای کدهای ویژه‌ای هستند و به جر ماشین‌های ما کسی نمی‌تواند آن‌ها را بخواند. دفترچه‌ها نیز شخصی‌سازی شده است.

پورعباس بیان کرد: ۲ دستگیری شبکه‌ای را در هفته‌های گذشته داشتیم تا آزمون به سلامت برگزار شود. اجازه نمی‌دهیم از طریق خلاف هیچ فردی صندلی دانشگاه را به خود اختصاص دهد. 

وی خاطرنشان کرد: گرنده (دستگاه با سیمکارت و هوشمند) یکی از وسایلی است که با آن تقلب ممکن می‌شود. به عنوان سازمان سنجش برای جلوگیری از تقلب ارسال پاسخ در داخل جلسه را هدف‌گذاری کردیم. از طریق ارسال سیگنال می‌توان این دستگاه‌ها را شناسایی کرد؛ به طوری که صدای ناهنجار در گوش داوطلب پخش می‌شود و اطرافیان متوجه این صدا می‌شوند. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: از داوطلبان خواهشمندم از به همراه آوردن چنین دستگاه‌هایی جلوگیری کنند و بین یک تا ۱۰ سال محرومیت از تحصیل را به همراه خواهد داشت. این دستگاه‌ها به تعداد حوزه‌های امتحانی تولید شده و نحوه کار با آن نیز به مسئولان مربوطه آموزش داده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1188015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =