فناوری‌های حاصل از تحقیقات علمی به جنگ جهانی دوم پایان داد/ «پروژه منتهن» باعث شد سازمان ملل به نیویورک برود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نیروی نظامی پایان‌دهنده جنگ جهانی دوم نبود بلکه فناوری حاصل از تحقیقات علم بزرگ بود که به جنگ جهانی پایان داد. به همین دلیل دوره پس از جنگ جهانی تحت عنوان «علم قدرت‌آفرین» و «علم برای دفاع» نامگذاری شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم طرح ملی اعتلا (دوره تعالی‌بخش معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای مسئولان، اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی) صبح امروز با حضور سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سالن شهیدمطهری سازمان مرکزی برگزار شد.

«منطق» بالاترین سلاح شهید سلیمانی بود/ انسان سازی رسالت خطیر اساتید و معلمان است

دکتر محمدمهدی طهرانچی با تاکید بر اینکه علم تابع سیاست است اظهار کرد:  سال ۲۰۰۱ آمریکا برای اینکه مولدی در علم و فناوری داشته باشد به منطقه عراق و افغانشتان لشکرکشی کرد.

وی با تاکید بر اینکه آنچه باعث شد سازمان ملل به نیویورک برود پروژه منهتن بود ادامه داد: در دوران جنگ سرد هم علم قدرت آفرین برای دفاع به خدمت گرفته شد و قهرمانان این دوره هم دانشمندان بودند. از جنگ جهانی اول و دوم حضور دانشمندان در جایگاه افسران تولید علم و فناوری که می‌توانند خلق قدرت کنند، برای حکمرانان بسیار خوش آمد.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، بعد از پروژه منهتن، نیروی نظامی پایان‌دهنده جنگ جهانی دوم نبود بلکه فناوری حاصل از تحقیقات علم بزرگ بود که به جنگ جهانی پایان داد. به همین دلیل دوره پس از جنگ جهانی تحت عنوان «علم قدرت‌آفرین» و «علم برای دفاع» نامگذاری شد. 

دکتر طهرانچی با اشاره به اینکه سال ۲۰۰۱ پس از ماجرای برجهای دوقلو دوره دیگری تحت عنوان علم برای امنیت شکل گرفت تصریح کرد: بنابراین علم همواره یک محرک میخواهد تا برای هزینه های خود توجیه داشته باشند.

وی با اشاره به دو بال مبارزه با تروریسم و مباحث زیست فناوری خاطرنشان کرد: سال ۲۰۲۰ با حضور سردار دلها پایانی بر حرکت دو دهه ای آمریکا بود.

طهرانچی ادامه داد: اگر ما میخواهیم بدانیم دنیای علم به کدام سمت میرود باید آنچه در دنیای مقاومت میگذرد را از زبان راویان آن بشنویم و چه کسی بهتر از سردار قاآنی که هر آنچه باید را از حاج قاسم به ارث برده است و باید شنید که در منطقه چه میگذرد؟

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: طرح ملی اعتلا به همت دانشگاه آزاد اسلامی برای مقابله با جنگ ترکیبی که دشمن آغاز کرده است کلید خورده است. تا به حال بیش از ۴هزار نفر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند که امروز دوره اول آن را به پایان میرسانیم.

گفتنی است در ابتدای این آیین پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی به طرح ملی اعتلای دانسگاه ازاد اسلامی توسط حجت الاسلام شریفانی قرائت شد.

در ادامه این مراسم با حضور سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دکتر طهرانچی از پدر شهید سید مصطفی صادقی و مادر شهید سید مصطفی موسوی تقدیر کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1188362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =