جزئیات استخدام آموزگار/ انتخاب افرادی که خلق و خو و علاقه معلمی داشته باشند

وزیر آموزش و پرورش، جزئیات فرایند استخدام آموزگار را تشریح کرد و گفت: هدف ما این است معلمی انتخاب شود که خلق و خو و علاقه معلمی در او کامل باشد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص فرایند فرایند استخدام آموزگار، اظهار کرد: مدتی است که فرایند استخدام آموزگار شکل گرفته است.

صحرایی: تدوین اقداماتی برای حضور معلمان در فضای مجازی /دریافت وجوه توسط مدارس دولتی خلاف قانون است

وی با بیان اینکه این مدل فرایند استخدام، یک کار نو است و سابقه قبلی ندارد، افزود: داوطلبان معلمی، 6 ساعت در درون این فرایند باید توانایی‌های معلمی، توانایی‌های ارتباطی‌شان با اولیا و توانایی‌های ایفای نقش‌شان ارزیابی شود تا بتوانیم ان‌شاءالله معلم خوب برای بچه‌ها پیدا کنیم.

صحرایی تصریح کرد: هدف ما این است که معلمی انتخاب شود که اولاً خلق و خو و علاقه معلمی در او کامل باشد، ثانیا سواد کافی داشته باشد و ثالثاً تعهد کافی نسبت به آرمان‌های انقلاب داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت شغل معلمی، گفت: معلم، امانتداری است که بزرگترین سرمایه خانواده‌ها در اختیار اوست.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا این معلمان به دوره آموزشی می‌رسند؟»، اضافه کرد: به طور طبیعی یک آموزش فوری خواهند داشت اما یک دوره آموزشی حین خدمت هم تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود.

صحرایی افزود: مطلوب ما این است که معلمان جدیدالورود پیش از شروع به خدمت، این دوره ها را بگذرانند؛ اما نوع آزمون ما یعنی آزمون کتبی و نوع فرایند ارزیابی، به‌گونه‌ای است که واقعاً آنها را برای کلاس درس آماده می‌کند.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1189562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =