دانشکده مهارت و کارآفرینی واحد شیراز بدون آزمون دانشجوی کارشناسی پذیرش می‌کند

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز گفت: حدود ۹۶ درصد رشته‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان فارس پذیرش بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دارند و مابقی از طریق آزمون صورت می‌گیرد.

سعید رازقی؛ معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: ما در استان در ۴ رشته حقوق، میکروبیولوژی، روانشناسی و مهندسی کامپیوتر پذیرش بسیار بالایی بر اساس سوابق تحصیلی داریم که در این رشته‌ها عمدتا شاهد رقابت هم هستیم  و پس از این رشته‌ها مدیریت و حسابداری جزو پرطرفدارترین‌ها در استان فارس هستند.

۳۰ درصد سرفصل‌ رشته‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی مهارتی شده است/ پذیرش ۸۰ درصد رشته‌های واحد تبریز از طریق سوابق تحصیلی

 وی ادامه داد: حدود ۱۱ هزار دانشجو صرفا در واحد شیراز در این ۴ رشته مشغول به تحصیل هستند در واقع این رشته‌ها ۵۰ درصد دانشجویان ما را دربر گرفته‌اند ضمن اینکه این رشته‌ها حدود یک هفتم دانشجو در استان را هم به خود اختصاص داده‌اند.

رازقی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال در واحد شیراز حدود ۷۰۰ تا ۷۵۰ نفر ظرفیت در این رشته‌های پرطرفدار باز شود و ملاک پذیرش هم بر مبنای سوابق تحصیلی است و در صورت مازاد تقاضا هم افراد بر این اساس رتبه‌بندی می‌شوند.  
رئیس شورای تخصصی آموزشی استان فارس در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه چه رشته‌های جدیدی امسال به جمع رشته‌های بدون آزمون افزوده شده است، گفت: دفترچه نهایی شده اما هنوز نیامده است و ما ۹ رشته را از جمله عمران و معماری و مکانیک درخواست داده‌ایم که سال‌های گذشته از طریق آزمون پذیرش داشتند.

وی با اشاره به اجرای سند تحول و طرح آمایش در استان فارس، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در این سند قید شده این است که سرفصل‌ها متناسب با نیاز بازار کار به‌روز شوند که ما هم به دنبال این مهم هستیم و حتی اگر سرفصل‌ها هم به‌روز نشد نوع تدریس ما آپدیت شود.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با اشاره به دانشکده مهارت و کارآفرینی واحد شیراز هم گفت: اساتید این دانشکده همگی مهارتی و عمدتا کسانی هستند که سابقه استادکاری دارند و تمام رشته‌های این دانشکده هم پذیرش بدون آزمون دارند.

رازقی با بیان اینکه دانشکده مهارت و کارآفرینی واحد شیراز در حوزه کاردانی فعالیت می‌کند اما اخیرا مجوز ناپیوسته‌ها را هم دریافت کرده است، افزود:حدود ۹۶ درصد رشته های واحدهای دانشگاه آزاد در استان فارس پذیرش بدون آزمون و بر اساس سوابق دارند و مابقی از طریق آزمون صورت می‌گیرد. 

وی در خصوص وجه تمایز رشته‌های بدون آزمون این دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها نیز تصریح کرد: به طور خاص در خصوص استان فارس و به ویژه شیراز کادر هیأت علمی ما قابل مقایسه با دیگر دانشگاه‌ها که بعضا پذیرش بدون آزمون دارند، نیست و نسبت استاد به دانشجو و هیأت علمی تمام وقت بسیار بالاست.

پیش‌بینی جذب ۱۲۲ نفر هیأت علمی وابسته در استان فارس

رئیس شورای تخصصی آموزشی استان فارس ادامه داد: با اجرای طرح هیأت علمی وابسته کادر هیأت علمی‌مان را بیش از پیش تقویت خواهیم کرد و ما در شیراز درخواست جذب ۱۲۲ نفر هیأت علمی وابسته یعنی حدود ۵۷ نفر برای شیراز و مابقی برای استان را مطرح کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شیراز ۳۶۴ نفر هیات علمی دارد که با جذب هیأت علمی وابسته این میزان به حدود ۴۲۰ نفر می‌رسد و قطعا این کادر منسجم‌تر خواهد شد.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شیراز از نظر تعداد دانشجو رتبه یک استان فارس است و ما ۲۲ هزار دانشجو در واحد شیراز و ۷۲ هزار دانشجو در استان داریم  بنابراین هم در شیراز و هم در استان فارس رتبه یک را در اختیار داریم.

انتهای پیام/   
  

کد خبر: 1190373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =