لزوم پرهیز از داوری سلیقه‌ای در کرسی‌های آزاد اندیشی

مدیر امور فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد نقده گفت: داورها برخلاف تصورات آن گونه که باید، بی‌طرفانه قضاوت نمی‌کردند و متاسفانه با بی‌عدالتی و بصورت سلیقه‌ای انجام می‌شد.

علیرضا بهرام‌راد مدیر امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نقده در گفتگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز درمورد تاثیر مثبت کرسی‌های آزاد اندیشی بر روحیه نقدپذیری و آزاد اندیشی اظهار کرد: حضور در این رویداد و مناظره با تفکرات مختلف از دانشجویان سراسر کشور مزیت های افزونی بر روحیه و گستردگی سطح تفکر در دانشجویان دارد.

سایه کم‌توجهی دولت بر سر کرسی‌های آزاد اندیشی

وی همچنین با اشاره به راه‌یابی دانشجویان دانشگاه نقده به مرحله کشوری، افزود : دانشجویان نقده ای در محورهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شرکت داشته اند که در نهایت در محور فرهنگی سطح کشوری محقق شد و راه یابی به این مرحله کار سخت اما لذت بخشی بود.

وی در پاسخ به اجباری بودن انتخاب موضوع نیز اشاره و خاطر نشان کرد: هیچ اجباری در انتخاب موضوع نبود و دانشجویان با رغبت خود در محور های مختلف شرکت کردند.

بهرام زاد درمورد داوری‌ها با گلایه از نحوه ارزیابی تیم‌ها از سوی داوران، آن را نامطلوب و گزینشی عنوان کرد و گفت: داوری‌ها برخلاف تصورات آن گونه که باید، بی‌طرفانه قضاوت نمی‌کردند و متاسفانه با بی‌عدالتی و بصورت سلیقه‌ای انجام می‌شد. امید است در برنامه‌های آینده انتخاب داوران از روی سلیقه نباشد و داشتن سطح علمی، رعایت عدالت و داشتن تجربه ملاک تعیین داورها باشد.

مسئول فرهنگی و دانشجویی واحد نقده پیشنهاد داد: بهتر است دانشجویان هم زبان با هم مسابه دهند تا تعادل و برابری لازم در این شرایط ایجاد شود ‌.

وی در پایان با یادآوری اهمیت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در سطوح گسترده‌تر و بالاتر، بر تاثیرات مثبت و موثر کرسی‌های آزاداندیشی بر اندیشه، تفکر، روحیه نقدپذیری و همچنین گسترش سطح فکری و حل مسائل و برخی مشکلات تاکید کرد.

خبرنگار: سیده بیتا حسینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1191023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =