پخت روزانه ۳ هزار پرس غذا برای زائران اربعین در دانشگاه آزاد ایلام/ پارکینگ ۲۰ هکتاری مهران در اختیار خانواده دانشگاه آزاد قرار می‌گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم تعداد زوار اربعین امسال بیش از سال گذشته باشد با یکی از خیِّران جلساتی را برگزار کردیم و مقرر شد تجهیزات توسط این خیّر در دانشگاه آزاد ایلام مستقر و روزانه ۳ هزار پرس غذای گرم پخت شود.

بهروز ناصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به تردد سالیانه ۱۰ میلیون نفر از مرز مهران در ایام اربعین اظهار کرد: سال گذشته خدماتی از جمله اسکان، پارکینگ و تغذیه همکاران دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین سایر ارگان‌های کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی ایلام ارائه شد و در واقع به اندازه دستگاه‌های دولتی با اعتبارات میلیاردی در ایلام و مرز مهران خدمات ارائه کردیم.

بهره‌برداری اولیه از زائرسرای دانشگاه آزاد اسلامی در شهر مهران

وی با بیان اینکه امسال نیز هم در ایلام و هم در مرز مهران آمادگی ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی را به صورت شبانه‌روزی داریم، ادامه داد: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم تعداد زوار امسال بیش از سال گذشته باشد با یکی از خیران جلساتی را برگزار کردیم و مقرر شد این خیر در دانشگاه آزاد ایلام مستقر و روزانه ۳ هزار پرس غذای گرم پخت شود.

راه‌اندازی نانوایی صلواتی برای زائران اربعین در دانشگاه آزاد ایلام

ناصری خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شده برای اربعین امسال یک باب نانوایی نیز راه‌اندازی شود تا در این ایام نان داغ و تازه برای زوار ابا عبدالله الحسین (ع) پخت شود.

وی با اشاره به پارکینگ ۲۰ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی در ورودی مرز مهران و خارج از محوطه دانشگاه نیز اظهار کرد: این ظرفیت هم در ایام اربعین در اختیار خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی قرار خواهد گرفت ضمن اینکه محوطه دانشگاه آزاد مهران نیز به صورت شبانه روزی ظرفیت پذیرش بیش از صد خودرو را دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: سال گذشته به طور میانگین بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر را در طول شبانه روز اسکان دادیم امسال هم پیش بینی همین تعداد را داریم ضمن اینکه پایانه مرزی مهران از هم اکنون مملو از جمعیت است.

وی ادامه داد: امسال همچنین با توجه به تعطیلی کلاس‌های درس همه امکانات را برای اسکان زوار اربعین تجهیز کرده ایم و سیستم‌های خنک کننده، پتو و سایر امکانات بهداشتی نیز پیش بینی شده است.

ناصری در خصوص پروژه زائرسرای دانشگاه آزاد اسلامی در شهر مهران هم گفت: ادامه کار عمرانی زائرسرا آغاز شده و متاسفانه در اربعین امسال هم به افتتاح رسمی نخواهد رسید چرا که گرمای هوا در مهران به ۶۰ درجه رسیده و در بهترین شرایط حدود ۷ ماه زمان خواهد برد با این وجود تلاش می‌کنیم برای اربعین امسال یک بهره‌برداری اولیه از زائرسرای دانشگاه آزاد در مهران داشته باشیم.  

انتهای پیام/ 

   

کد خبر: 1192047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =