نهادهای فرهنگی بهترین بازوی اجرایی برای مدیریت دانشگاه

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بهترین بازوی اجرایی برای مدیریت دانشگاه، نهادهای فرهنگی هستند که با الهام از آموزه‌های دینی، فضای دانشگاه را تلطیف می‌کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه مسئولان جدید و سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر گفت: همه در دانشگاه با نسل جوان و آینده‌ساز ارتباط داریم. پروردگار متعال به همه لیاقت بدهد تا نسل جوان و آینده‌ساز را نسبت به دین و کشور بدبین نکنیم و قطعاً در این مسیر، بهترین بازوی اجرایی برای مدیریت دانشگاه، نهادهای فرهنگی است که با الهام از آموزه‌های دینی، فضای دانشگاه را تلطیف می‌کنند و تکیه‌گاه خوبی برای جوانان و دانشجویان هستند.

وی با اشاره به ماهیت این جلسه افزود: هیچ محیطی، شیرین‌تر از محیط‌های علمی نیست. باید این محیط را به تجربه و با دیگر مشاغل و محیط‌های فعالیتی مقایسه کرد. محیط‌های علمی، محیطی زنده، پویا، با طراوت و رو به رشد است. فضای علمی، نیاز همگان بوده حتی اگر کم و کاستی در این فضا باشد، باز هم حلاوت این فضا، پاسخگوی کاستی‌ها خواهد بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه جهاد، تقوا، ایمان و علم، ۴ معیار فضیلت هستند، عنوان کرد: علم و محیط علمی، لحظه‌لحظه در حال رشد و شکوفایی بوده؛ در این محیط هرچه بیشتر خدمت کنیم، ثمرات و خیرات آن به خود انسان بازمی‌گردد. در برخی شغل‌ها عِده و عُده زیاد بوده؛ اما در محیط علمی، عمق و غنی بیشتر است.

شریفانی با اشاره به اینکه خداوند نعمت‌های زیادی به انسان ارزانی داشته، تأکید کرد: دین سرآمد همه نعمت‌های الهی است و هیچ نعمتی به ارزشمندی دین نیست.

وی بیان کرد: خداوند متعال کسی را که دوست دارد، فهم دینی آن را بالا می‌برد؛ چراکه دین انسان را به انحراف نمی‌کشد. دین پاکیزه است و مانع انحراف خواهد بود. دوم اینکه دین در فطرت آدم‌ها است. هر چیزی که پشتوانه دینی داشته باشد، همواره مورد پذیرش و طلب انسان قرار می‌گیرد. سوم اینکه دین پاسدار و حافظ است. در حقیقت دین نگهدارنده خیمه هستی بوده و در مشکلات فردی و جمعی، که نه عقل، پست، مقام و مال پاسخگو نیست، دین به ما جهت می‌دهد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1202069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =