بومی‌سازی فناوری ساخت نانوذرات لیپوزومال برای تولید مکمل‌های دارویی

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «فناوران وندا فارمد» از شرکت‌های مستقر در کارخانه نوآوری آزادی از بومی‌سازی فناوری ساخت نانوذرات لیپوزومال در کشور خبر داد و گفت: این فناوری در تولید فرآورده‌های دارویی و مکمل‌های تغذیه‌ای کاربرد دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز؛ فناوری ساخت نانوذرات لیپوزومال یکی از فناوری‌های جدید در کشور است که توسط شرکت دانش‌بنیان فناوران وندا فارمد از شرکت‌های مستقر در کارخانه نوآوری آزادی (شعبه اول پارک فناوری پردیس در تهران) بومی‌سازی شده است.

فرنازسادات میرزازاده، مدیرعامل این شرکت، با اشاره به نقش نانوداروها در پیشگیری و درمان بیماری‌ها گفت: این شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده فرآورده‌های دارویی و مکمل‌های تغذیه‌ای نانو از نوع نانولیپوزومال است که اثربخشی بالاتر و عوارض بسیار کمتری نسبت به دیگر انواع مکمل‌ها دارند.

به گفته وی، از فناوری نانوذرات لیپوزومال در تولید مکمل‌های دارویی مانند قطره آهن استفاده شده است. این نوع قطره آهن برخلاف دیگر مکمل‌های آهن که در سنین کودکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، باعث سیاه شدن و تغییر رنگ دندان‌ها نمی‌شود. در واقع فرمولی که در تهیه این قطره آهن استفاده‌ شده، لیپوزومی است که در ماتریسی قرار گرفته که عملکرد آن را نسبت به فرآورده‌های لیپوزوم‌های موجود در بازار بهبود می‌بخشد.

میرزازاده ادامه داد: جذب بالای هموزوم، عدم تداخل دارویی و جانبی با غذا و دیگر املاح، اثربخشی معادل فرم‌های تزریقی آهن، جلوگیری از ریسک و خطرات تزریق از دیگر مزیت‌های این قطره آهن نانویی است.

بیشتر بخوانید:

دستیابی به فرمولاسیون تولید پلی‌یورتان توسط فناوران سرای نوآوری کفش و چرم واحد تبریز

وی از تولید مکمل‌های دیگری از جمله در تقویت سیستم ایمنی بدن با استفاده از این فناوری خبر داد و افزود: در کشور ما کمبود ویتامین دی و روی نیز شایع است و مکمل‌های لیپوزومال روی و ویتامین‌های تولیدی این شرکت با جذب چهار برابری نسبت به نمونه‌های رایج، خطرات و مخاطرات مکمل‌های فعلی را کاهش می‌دهد.

در بازار دارویی کشور تنها قطره آهن وارداتی بر اساس فناوری لیپوزومال وجود دارد که محصول شرکت فناوران وندا فارمد علاوه بر اینکه از لحاظ فنی از این نمونه بالاتر است، بلکه با فرم ترکیبی خاص خود عوارض کمتری نسبت به نمونه خارجی دارد. از طرفی چندین جزء محصولات این شرکت لیپوزمال است که از لحاظ ترکیبی کامل‌تر است.

مدیرعامل شرکت فناوران وندا فارمد از تولید سه محصول مکمل قطره آهن، شربت ویتامین دی و شربت زینک و ویتامین سی بر مبنای فناوری لیپوزومال در این شرکت خبر داد و گفت: طی سال جاری محصولات متنوع دیگری با این فناوری به بازار عرضه خواهد شد. همچنین فرآورده تزریقی این شرکت نیز سال آینده به بازار عرضه می‌شود.

شرکت فناوران وندا فارمد یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید محصولات نانو دارویی و مکمل تغذیه‌ای است که در کارخانه نوآوری آزادی به عنوان اولین شعبه پارک فناوری پردیس در تهران مشغول به فعالیت است. این شرکت با درآمد ۳۱/۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ و رشد ۶ برابری فروش و سودآوری ۱/۲۱۷ میلیون ریالی در بیست و یکمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس به عنوان «برترین شرکت عضو شعب» پارک فناوری پردیس معرفی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1203145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =