ارتباط واقعی صنعت با دانشگاه باعث تحصیل هدفمند دانشجویان می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: هر چقدر ارتباط صنعت با دانشگاه دقیق باشد، تحصیل جوانان و دانشجویان هدفمند تر می شود و جوانان با امید به کار پس از فراغت از تحصیل ، به مهارت‌آموزی بیشتری مشغول می‌شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و شرکت تولیدی نوید مرغ گیلان، با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و نائب رئیس شرکت نوید مرغ گیلان در دفتر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، منعقد شد.

بیشتر بخوانید:

سهم ۱۱ درصدی درآمدهای پژوهشی در بودجه دانشگاه آزاد

محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این نشست، ضمن گرامیداشت روز دانشجو، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد جدیدی که در پیش گرفته است، نسبت به اشتغال دانشجویان و مهارت آموزی آنها احساس مسئولیت می کند.

وی ادامه داد: طرح های مختلفی برای اجراء برنامه ریزی شده است .طرح پویش از جمله طرح هایی است که زمینه مهارت آموزی را با مشارکت صنایع و شرکت ها ی تولیدی و خدماتی فراهم می کند. دوستار همچنین افزود: از جمله طرح های عملیاتی نزدیک شدن صنعت به دانشگاه، بورسیه شدن است. بورسیه به این معنا خواهد بود که دانشجو پس از کسب موافقت شرکت های هدف با اخذ تعهد و پس از اتمام تحصیل برای آن شرکت کار کند و این تضمینی است که آینده شغلی دانشجو تامین شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، خاطرنشان کرد: دانشگاه با هدف سرمایه گذاری مناسب بر روی نیروی انسانی و تربیت نیروی متخصص و ماهر جامعه، در جهت رفع نیازمندیهای صنعت تا جذب نیروی متعهد و متخصص اقدام ، که در این زمینه با برنامه ریزی در طرح پویش و رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه ، راه اشتغال)، نسبت به هدف گذاری اشتغال جوانان جویای کار، اقدام کند.

وی رونق تولید را تنها راه اشتغال دانست و گفت: هر چقدر ارتباط صنعت با دانشگاه دقیق باشد، تحصیل جوانان و دانشجویان هدفمند تر می شود و جوانان با امید به کار پس از فراغت از تحصیل ، به مهارت آموزی بیشتری مشغول می شوند.

دوستار تاکیدکرد: ما باید خود را مسئول اشتغال جوانان بدانیم تا پاسخگوی اعتماد خانواده ها باشیم و با احساس مسئولیتی که در مقابل جوانان داریم ، آماده همکاری با هر نوع درخواست فنی و فن آورانه صنعت هستیم و در این ارتباط با داشتن رشته های فنی و مهندسی در دانشگاه و رشته های مهارتی در دانشکده های مهارت و کار آفرینی، آماده خدمت به جامعه فرهیخته ایران اسلامی هستیم همچنین مدارس عالی مهارت، آماده ارائه خدمات مهارت آموزی و توانمند سازی در استان هستند.

در ادامه دکتر مصطفی نوید طالمی ، نائب رییس شرکت تولیدی نوید مرغ گیلان، با تشکر از همکاری مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، گفت: شرکت نوید مرغ با تمرکزبر تولید و کار کشاورزی و با داشتن حدود ۳۰۰۰ نیروی کار یکی از زنجیره های غذایی استان و کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به استفاده از ظرفیت نیروی کار جوان ، نیاز به کسب مهارت و آموزش های کاربردی احساس می شود که با انعقاد این قرارداد ، نیروهای این شرکت که به منزله ثروتی برای آن به شمار می روند ضمن آموزش های کاربردی و مهارتی لازم ، با آخرین روش ها و دستآوردهای علمی، آشنا خواهند شد.

در ادامه هر یک از اعضای حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1210449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =