سهم ۱۱ درصدی درآمدهای پژوهشی در بودجه دانشگاه آزاد/ اتکا به شهریه دانشجویی به ۵۲ درصد کاهش پیدا کرده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سهم درآمدهای پژوهشی از درآمدهای دانشگاه در بودجه سال جاری به ۱۱ درصد رسیده است.

دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به هدف‌گذاری درآمدی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: اگر به وضعیت درآمدی دانشگاه در ۵ سال گذشته نگاهی بیندازید، در می‌یابید درآمد حاصل ازشرکت‌های دانش‌بنیان صفر بود اما هم‌اکنون سهم درآمدهای پژوهشی از درآمدهای دانشگاه در بودجه سال جاری به ۱۱ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید:

گردش مالی ۵ هزار میلیاردی قراردهای ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت

وی ادامه داد: دانشگاه‌های بزرگ برتر دنیا مانند هاروارد و استنفورد، تا ۳۰ درصد اقتصاد خود از در درآمد مشارکت در شرکت‌های پرورش‌یافته در دانشگاه، تامین می‌کنند. منابع دانشگاه‌ها نیز متکی به این موضوع است.

دکتر طهرانچی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نیز مسیری مشابه دانشگاه هاروارد و استفورد در پیش گرفته است؛ یعنی در حال حاضر سهم شهریه دانشجویان به ۵۲ درصد رسیده است، با این حال باید میزان شهریه دریافتی ۴۰ تا ۴۵ درصد کاهش پیدا کند و این مبلغ، از سهم حاصل از درآمدهای تولیدات دانشی که توسط شرکت های دانش‌بنیان متصل به دانشگاه، تامین شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: باید توجه داشت ما به دنبال مالکیت شرکت‌های دانش‌بنیانی که در واحدهای مختلف فعالیت دارند، نیستیم؛ بلکه می‌خواهیم در شرکت‌ها سهم داشته باشیم.

وی افزود: انتظار می‌رود دانشگاه آزاد اسلامی بتواند اقتصاد خود را مبتنی سهم حاصل از درآمدهای تولیدات دانشی شرکت‌های دانش بنیان که نتیجه فعالیت‌های خانواده دانشگاه آزاد اسلامی است، تامین کند و برتری خود را در آموزش، پژوهش و فناوری با اتکا بر این درآمدها داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1210408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =