اسلامی: فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی خارج از چارچوب‌های بین‌المللی نبوده است

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در حال انجام پروژه‌های مرتبط با استفاده از انواع مشتقات آب سنگین در حوزه درمان هستیم،‌ گفت: پلاسمای سرد فناوری کم هزینه و قابل اعتمادی است که باید از آن در صنایع بهره گرفت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه بازسازی و بهسازی تجهیزات لیزری سازمان انرژی اتمی در فولاد مبارکه اظهار داشت: امروز علوم و فنون نوین که ارزش افزوده دارد، محل دعواست.

بیشتر بخوانید:

اسلامی: سایت مورد نظر آژانس انرژی اتمی معدن متروکه است

وی با بیان اینکه این منطقه برای جمهوری اسلامی ایران مطالعه ورود ممنوع است، افزود: دشمنان با امپراتوری‌های رسانه‌ای و با اهداف اتهام زنی از ظرفیت سازمان‌های بین المللی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کردند و با فصل‌سازی سعی کردند پیشرفت ایران را متوقف کنند.

اسلامی با تأکید بر اینکه هیچ یک از فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی ایران خارج از چارچوب‌های بین‌المللی نبوده است، گفت: ولی مرتب القا می‌کنند که فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی ایران خارج از چارچوب‌های بین‌المللی بوده است.

هیچ بازرسی را اخراج نکردیم

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ما هیچ بازرسی را اخراج نکردیم بلکه براساس قانون کسی که معرفی شده را می‌پذیریم و یا نمی پذیریم ولی آنها با دروغ، جوسازی می‌کنند که ایران نباید هسته‌ای شود.

وی با بیان اینکه زنجیره ارزش اقتصادی در انرژی هسته ای در ایران رقم خورده است، عنوان کرد: آب سنگین ایران را تکنولوژی ای است که امروز شرکت‌های پیشرفته به دنبال تولید OLED هستند و در مشتقات آب سنگین در ایران این محصول تولید می‌شود.

اسلامی بیان کرد: کشور ایران با این حجم تهدید، تحریم، تروریست با اعتماد به نفس و خودباوری به ظرفیت‌های بالایی برای رسیدن به اهداف ملی دست یافته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: همه این‌ها ریشه در فرآوری مواد پرتوزا دارد و اگر چرخه کامل نداشته باشیم، اولیه‌ترین نیاز کشور هم نمی‌توانیم پاسخ دهیم.

تا ۱۴۲۰ به ظرفیت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای می‌رسیم

وی با بیان اینکه دشمنان ناکام ماندند و ما همچنان با قدرت در حال پیشرفت هستیم، خاطرنشان کرد: اکنون با پیشرفت‌ها در سال ۱۴۲۰ ظرفیت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای را داریم.

اسلامی تصریح کرد: ۹۲ میلیون بشکه نفت در پروژه ده ساله سوخت فسیلی صرفه جویی کردیم یعنی ۷ میلیارد دلار صرفه جویی شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در راستای صنعت سبز، دنیا برای کربن صفر حرکت کرده و این از تعهدات جهانی است، باید به سمت انرژی پاک حرکت کنیم.

وی بیان کرد: سازمان انرژی اتمی پروژه‌های راکتورهای کوچک مقیاس را شروع کرده است و انرژی اتمی می‌تواند در این خصوص برای صنایع سبز از جمله فولاد مبارکه مشارکت کند.

اسلامی با بیان اینکه ابزار دقیق هسته‌ای و لیزر آکادمی کامل داریم، گفت: انواع مشتقات آب سنگین در حوزه درمان در حال انجام پروژه‌ها هستیم و ۳ رادیوداروی جدید نیز در حوزه سلامت معرفی شد و پلاسمای سرد فناوری کم هزینه و قابل اعتماد است که باید از آن در صنایع بهره گرفت.

در پایان این نشست سند تفاهم‌نامه همکاری در زمینه بازسازی و بهسازی تجهیزات لیزری بین شرکت فولاد مبارکه اصفهان و مرکز علوم و فنون ایران امضا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1210874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =