رئیس جمهور چین با سفرای این کشور در خارج دیدار کرد

رئیس جمهور چین در نشست سالیانه خود با نمایندگان دیپلماتیک این کشور ضمن دیدار و قدردانی از سفرای این کشور خواست از تمام توان خود برای مقابله با چالش‌های پیش روی این کشور استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین (سی‌ام‌جی)، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین روز جمعه با نمایندگان دیپلماتیک این کشور که برای شرکت در کنفرانس نمایندگان خارجی در پکن حاضر شدند، دیدار کرد. شی جین پینگ همچنین به عنوان دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین (CPC) و رئیس کمیسیون مرکزی نظامی نیز در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت.

رئیس جمهور چین از دستاوردهای چشمگیر کار دیپلماتیک کشورش در دوره جدید قدردانی کرد. وی از سفرا و روسای نمایندگی‌های چین در خارج از این کشور خواست که مفاد و روح بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین و همچنین روح کنفرانس مرکزی امور خارجی و اندیشه سوسیالیسم با ویژگی‌های چینی را به طور کامل مطالعه و اجرا کنند.

شی جین پینگ از فرستادگان خواست که محیط بین المللی و ماموریت تاریخی دیپلماتیک چین در دوره جدید را به درستی درک و پرچم ساخت جامعه‌ای با آینده مشترک برای بشریت را بالا نگه دارند. وی در سخنرانی خود اظهار کرد: طی چند سال گذشته، گسترش کووید-19 و تشدید سیاست مهار چین توسط نیروهای خارجی، چالش‌های ویژه‌ای را برای کار دیپلماتیک این کشور ایجاد کرده و آزمون‌ ویژه‌ای برای سفرای این کشور بوده است.

شی بر لزوم پایبندی به رهبری متمرکز و یکپارچه کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، پیشبرد تجربه ارزشمند دیپلماسی چین در دوره جدید، افزایش انسجام، اعمال اثربخشی رزمی، غلبه بر همه مشکلات و موانع و کسب پیروزی‌های جدید و بزرگتر تاکید کرد. وی خاطرنشان کرد: فرستادگان باید درک عمیقی از جایی که منافع عالی حزب کمونیست چین و کشور نهفته است داشته باشند و اصول و سیاست‌ خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین را به خوبی درک و اجرا کنند. رئیس جمهور چین در انتها تاکید کرد که سفرای این کشور باید برنامه ریزی استراتژیک را تقویت کرده و از مکانیسم‌ها و قوانین چندجانبه برای درک و حمایت جامعه بین المللی به خوبی استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =