طرح جهاد تربیتی در مدارس حاشیه شهر یزد اجرا می‌شود

عضو مجمع جهادگران یزد گفت: طرح جهاد تربیتی با حضور دانشجویان و دانشجو معلمان دانشگاه های استان در مدارس حاشیه شهر یزد موفق به پوشش ۲۵ مدرسه شده است.

محمد رضا زارع عضو مجمع جهادگران یزد در گفتگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز گفت: فعالیت‌های گروه‌های جهادی باید بر اساس شناخت ما نسبت به آنچه دشمن انجام می‌دهد سازمان یابد.

وی ادامه داد: این مسئله شناخت و نقشه‌خوانی خیلی مهم است و در اهداف معاونت جهادی باید تعریف شود. ما اگر واقعاً قبول کرده باشیم می‌خواهیم کار جدی و قابل قبولی انجام دهیم و خاکریز دفاعی خود را به خاکریز عملیاتی تغییر دهیم واجب است.

وی در خصوص طرح جهاد تربیتی در مدارس شهر یزد گفت: مولفه‌های جهاد را در تمامی عرصه‌های حضور اعم از دانشگاه و مدرسه، دنبال کنیم و مسائل مذکور جز با ارتقای فهم ما از مسئله جهاد و بازنگری معنای آن در شرایط حاضر، میسر نخواهد شد.

وی درباره رسالت فعالیت جهادی گفت: در طرح های جهادی موضوع ما جهد و تلاش نیست و اصلاً جهد و تلاش از منظر فعل جهاد موضوعیت ندارد، این تلاش شرط لازم است اما کافی نیست.

معاونت جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در شورای جهادی بسیج دانشجویی استان همه‌ی معاونت های بسیج دانشجویی، معاونت های جهادی و سیاست گذاری های کلان در حوزه جهادی را داریم.

وی ادامه داد: معاونت جهادی دانشگاه فرهنگیان یزد، طرح های تربیتی را برنامه ریزی می‌کند که هرساله از آغاز تا پایان سال تحصیلی اجرا می‌شود و در حوزه های آموزشی، تربیتی، مذهبی و مشورتی به ارائه خدمت می‌پردازد و در برنامه‌های مدارس با کودکان بی بضاعت که خانواده های آن ها توان مالی خوبی ندارند و از لحاظ فرهنگی در سطح خوبی قرار ندارند روبرو هستیم.

بر اساس آمار موجود در سال ۱۴۰۲ حدود 70 نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و از مهرماه در حال اجراست، ضمناً تاکنون 25 مدرسه حاشیه شهر را پوشش داده‌ایم.

وی در ادامه گفت: در زمستان سال ۱۴۰۲ اردوهای جهادی خدمت رسانی با حضور دانشجویان دانشگاه های مختلف و در حوزه‌های تخصصی سلامت، تربیتی و عمرانی در حال برگزاری می‌باشد، برای نمونه دانشگاه پیام نور، اردوی جهادی خود را در حوزه سلامت، آموزش، بهداشت و مشاوره برگزار کرده‌است.

وی در پایان بیان کرد: گروه های جهادی به دلیل اینکه هر کدام حوزه تخصصی مربوط به خود را دارند، اگر از مسئولین مطالبه کنیم که در سطح کلان و استانی مسائل را احصاء کرده و برای آنها راهکارهایی را ارائه دهیم، با همت جوانان این مرز و بوم می‌توانیم ضمن اجرا طرح‌های جهادی ایرانی آباد و سرافراز را بسازیم.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای پیام./

کد خبر: 1218322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =