جهادگران برتر تبیین در دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند

رییس سازمان بسیج اساتید کشور با تشریح جزییات دومین جشنواره علمی شهید چمران از معرفی جهادگران برتر تبیین در دانشگاه‌ها در این جشنواره خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا مردانی رییس دومین جشنواره علمی شهید چمران در یک برنامه تلویزیونی درباره برگزاری این جشنواره گفت: مخاطبان اصلی این رخداد علمی اساتید دانشگاه‌های کشور هستند.

بیشتر بخوانید:

جهادگران دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران به پاکدشت می‌روند

وی افزود: دومین جشنواره علمی شهید چمران در سطح ملی و در دو مرحله استانی و کشوری و شامل ۸ محور «کتاب»، «مقاله»، «طرح پژوهشی و فناورانه، کسب و کار نوآور و دانش بنیان»، «راهنمایی، مشاوره، نظارت و راهبری»، «بسته سیاستی»، «کرسی نظریه‌پردازی، مناظره و نقد»، «جهادگران تبیین» و «راهیان علم، فناوری و پیشرفت» است.

رییس دومین جشنواره علمی شهید چمران همچنین عنوان کرد: این جشنواره در حوزه‌های «علوم انسانی و هنر»، «علوم فنی و مهندسی» و «علوم پایه و کشاورزی» برگزار می شود.

مردانی با اشاره به تلاش دشمنان نظام جمهوری اسلامی برای عقب مانده نشان دادن کشور، بیان کرد: دیگران می‌خواهند کشور ما را عقب مانده جلوه دهند و این در حقیقت کتمان حقایق است. جمهوری اسلامی در این سال‌ها پیشرفت‌های زیادی در زمینه علم و فناوری داشته و این پیشرفت‌ها باید برای جوانان بیان شود.

وی در ادامه به تشریح محورهای این جشنواره پرداخت و به ویژه در بحث «جهادگران تبیین»، گفت: اساتیدی که در دانشگاه‌ها برای روشنگری تلاش می‌کنند و به تبیین حقایق می‌پردازند، در این جشنواره معرفی می‌شوند.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور جهت‌گیری دومین جشنواره علمی شهید چمران را گسترش گفتمان انقلاب اسلامی و تحقق اهداف بیانیه گام دوم مطرح کرد و آن را به نوعی هدایت جریان پیشرفت در راستای تمدن نوین اسلامی دانست.

مردانی در خصوص زمان برگزاری این جشنواره و مراحل داوری آثار نیز عنوان کرد: در حال حاضر ما در مرحله استانی هستیم و تا پایان آذرماه هر استان باید ۱۸ نفر از اساتید برتر را شناسایی کند، از برترین‌ها در جشنواره‌های استانی تقدیر می‌شود از تاریخ ۳۰ آذر برترین‌ها به دبیرخانه مرکزی جشنواره معرفی می‌شوند و در تاریخ ۳ بهمن ۱۴۰۲ این جشنواره در سطح کشوری و در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و طی آن ۵۴ اثر برتر در ۸ محور معرفی خواهند شد.

وی با تاکید بر استقبال خوب صورت گرفته از این جشنواره به دریافت بیش از ۱۰ هزار اثر در بخش‌های مختلف این جشنواره اشاره کرده و افزود: امسال بیش از ۱۰ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که به لحاظ کیفی و نیز کمی رشد خوبی داشته است.

رییس دومین جشنواره علمی شهید چمران درباره علت نامگذاری این جشنواره به نام شهید مصطفی چمران، گفت: شهید چمران استاد تراز انقلاب اسلامی است. وی با وجود آنکه دانشمندی بود که کرسی‌های دانشگاهی در خارج پذیرای وی بودند، خدمت به کشور و جهاد را انتخاب کرد. او همواره در میدان جهاد و مبارزه بود. شهید چمران عارفی دانشمند و مجاهد است که عمرش را صرف خدمت کرد. ایشان از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان استاد تراز انقلاب اسلامی و الگوی اساتید بسیجی انتخاب شده‌اند و روز شهادت ایشان نیز روز ملی بسیج اساتید است.

مردانی در خصوص استمرار در برگزاری جشنواره شهید چمران نیز عنوان کرد: این جشنواره استمرار خواهد داشت و از امسال به صورت دوسالانه برگزار می‌شود. برای ۱۴۰۴ قصد داریم علاوه بر محورهای این جشنواره، محورهایی با جهت‌گیری به سمت فناوری‌های نوظهور و علوم بدیع و هوش مصنوعی و مباحثی از این دست در مرزهای دانش را مطرح کنیم.

وی همچنین گفت: برگزیدگان این جشنواره به عنوان استاد الگو و برتر معرفی می‌شوند و ضمن آنکه از امتیاز علمی حضور در این جشنواره برای ارتقا استفاده خواهند کرد، چنانچه آثارشان برای حکمرانی کارآمدی داشته باشد به صورت بسته‌های سیاستی در اختیارنظام حکمرانی قرار خواهد گرفت، آثاری نیز به مراکز صنعتی ارائه خواهد شد و همچنین دستاوردها در قالب فیلم و کتاب و ... منتشر شده و معرفی می‌گردند.

رییس دومین جشنواره علمی شهید چمران از برنامه‌ریزی برای حضور دانشجویان در جشنواره‌های آتی خبر داد و گفت: در راستای تقویت رابطه استاد شاگردی، در جشنواره‌های بعدی بخشی برای دانشجویان در نظر خواهیم داشت تا دانشجویان در کنار اساتید کار علمی انجام دهند و از الگوهای رفتاری استادان بهره‌مند شوند.

مردانی با اشاره به وجود ۲۰ کمیته تخصصی در سازمان بسیج اساتید کشور از تلاش برای بومی سازی علوم انسانی سخن گفت و افزود: در این مسیر حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید تلاش کنند. ما ۲۰ کمیته تخصصی داریم که یکی از این کمیته‌ها، کمیته سیاست‌های علمی ایران و تحول در علوم انسانی است که در این کمیته با کمک اساتید مقالات و دستاوردهای خوبی ارائه شده است.

وی از دانشگاهیان برای حضور در این رویداد علمی که در سطح کشوری در بهمن ماه ۱۴۰۲ و در دانشگاه تهران برگزار می‌شود، دعوت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =