اولین زن داور دربی تهران را بیشتر بشناسید

با اعلام رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، خبر قضاوت یک داور زن در دربی پایتخت رسماً تایید شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، کمیته داوران فدراسیون فوتبال در اندیشه چینش تیم داوری مسابقه دربی پایتخت است و از روز گذشته زمزمه انتخاب داور زن، مطرح شد. با توجه به دریافت لایسنس (VAR) توسط مهسا قربانی و مهناز ذکایی، این ۲ داور باتجربه فوتبال زنان ایران کاندیدای قضاوت در مسابقه داربی بودند و همگان منتظر واکنش رسمی کمیته داوران بودند که سرانجام امروز (سه‌شنبه) خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران نسبت به انتخاب داور زن برای مسابقه دربی واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

واکنش مهسا قربانی به قضاوت دربی تهران

افشاریان با اشاره به بررسی‌های انجام شده درباره انتخاب تیم داوری دربی پایتخت، توضیح داد که انتخاب مهسا قربانی، به عنوان داور (VAR) نهایی شده، اما او اعلام کرد که با وجود نهایی‌شدن فهرست تیم داوری، خبری از اعلام این فهرست تا پیش از برگزاری مسابقه داربی نخواهد بود. با وجود پافشاری خبرنگاران برای مشخص‌شدن داور اول داربی پایتخت، خداداد افشاریان از پاسخ دادن به سوالات آن‌ها طفره رفت تا همچنان تکلیف داور اول نبرد سرخابی‌های پایتخت نامشخص باشد.

قربانی، انتخابی تاریخی برای دربی پایتخت

استقلال و پرسپولیس روز چهارشنبه بیست‌وسوم اسفندماه در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران باید در دربی پایتخت به مصاف هم بروند و حالا انتخاب مهسا قربانی به عنوان داور (VAR) باعث شده تا او به عنوان اولین داور زن تاریخ دربی انتخاب شود. خداداد افشاریان در حالی برگزاری مسابقه دربی پایتخت با استفاده از تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی را رسماً تایید کرد که گزینه‌های پرشماری برای انتخاب‌شدن به عنوان داور اول در دسترس فدراسیون فوتبال نیستند.

برای داور اول‌شدن نام ۷ گزینه روی میز است

موعود بنیادی‌فر، حسن اکرمی، امیر عرب‌براقی و مرتضی منصوریان داورانی هستند که مجوز فعالیت در مسابقاتی که با (VAR) برگزار می‌شود را دریافت کرده‌اند و همچنین بیژن حیدری، پیام حیدری و کوپال ناظمی هم در صف دریافت این مجوز هستند. با این اوصاف، داور اول دربی پایتخت یکی از ۷ چهره خواهد بود که با توجه به قضاوت پرماجرای بنیادی‌فر در دربی دور رفت، مشخص نیست آیا بازهم به او اعتماد خواهد شد یا گزینه دیگری در قامت داور اول دربی انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =