نشست «ایران قوی، عهد وحدت» برگزار شد

نشست «ایران قوی ، عهد وحدت» به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست «برنامه ایران قوی ، عهد وحدت» به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی با همکاری سازمان تبلیغات و مجمع جهانی تقریب مذاهب در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی به مناسبت هفته ی وحدت برگذار شد. در این نشست که با حضور تعدادی از خانواده ی شهدا، علما و مسئولان بود به مرور لزوم و برکات وحدت امت اسلامی پرداخته شد.

سخنرانان مراسم ماموستا عبدالرحمن مرادی امام جمعه اهل تسنن کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین حسینی مدیرمرکز اسلامی آفریقای جنوبی، زهره الهیان نماینده نردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ماموستا عثمان یوسفی امام جمعه اهل سنت سردشت و ... با رویکرد وحدت ملت ایران و امت اسلام و تداوم مسیر مجاهدت های رسول الله در راستای وحدت تعریف کردند. الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی به اهمیت حفظ وحدت در شرایط فتنه و آشوب اشاره کردند و در پایان بیانیه و عهدنامه‌ای توسط دانشجویان بسیجی جهت تجدید میثاق با آرمان‌های ناب اسلام و انقلاب اسلامی قرائت شد.در این مراسم از خانواده شهدای اهل تسنن و تشیع تقدیر به عمل آمد.

عهدنامه توسط محمد حسین اروجی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تقریب و مذاهب اسلامی خوانده شد. 

در متن این عهدنامه آمده است: «لَقَدْ رَضِیَ اللَّـهُ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ إِذْ یُبَایِعُونَکَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِی قُلُوبِهِمْ فَأَنزَلَ السَّکِینَةَ عَلَیْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِیبًا (به راستی خدا هنگامی که مؤمنان، زیر آن درخت با تو بیعت می‌کردند از آنان خشنود شد، و آنچه در دل‌هایشان بود بازشناخت و بر آنان آرامش فرو فرستاد و پیروزی نزدیکی به آنها پاداش داد). ایه ۱۸ سوره فتح

سلام خدا بر ثمرات درخت رضوان، سلام خدا بر امتداد قلب انسان و سلام خدا بر فاتحین درغربت، بر مهاجرین حی زمان برادران و خواهران مسلمان امروز که در میان فتنه های زمان، شما را خواهر و برادر خود خطاب می کنیم، شاید اغراق نباشد که بگوییم، حقیقتا در پوست خود نمی گنجیم.چرا که ما نسل بهانه جو،دنبال یک مومن می گردیم که بخاطرش نماز شب خوان شویم! و چهل بار نامش را با خدا درمیان بگذاریم که مبادا ثمر دین محمد آفتی به رمقش بیافتد! آن امین را می گویم! که وقتی کوردلان حدیبیه راه امنیت بر او بستند، او با عهد با مومنان راه را باز کرد.همان عهد تا پای جانی که ترس بر دل های دشمنان انداخت رضوان را ارمغان آوردو فتح قریب را مژده.

نشست «ایران قوی ، عهد وحدت» برگزار شد

در ادامه متن این عهدنامه آمده است: حالا نیز که کفر، نه فقط قلب مسلمان بلکه صدای انسان مسلمان را هدف قرارداده تا که اسلام را در بین مسلمانان خلع سلاح کند و تواصی حق را درهم شکند؛ما گرد هم آمده ایم، تا که دوباره با نسلی نو، خود را مجهز به سلاح ایمان کنیم، و صدای مهاجرین مومن زمان را به گوش راهزنان زمانه برسانیم و با یک عهد محکم، دوباره به ساحت حق تعالی لبیک گوییم. اللهم لبیکلبیک اللهم لبیکباری تعالیای آنکه حجاب را در دل جنگ احزاب سرودی، با تو عهد می بندیم که تا جان در بدن داریم، پاسدار دین، وطن، عفت وحیا باشیم. لبیک اللهم لبیکباری تعالیای آنکه مژده ی پیروزی را در عهد مومنان دادی.با تو عهد می بندیم که محکم و استوار، تمام قد در برابر جبهه ابتذال جهانی ایستادگی کرده و پاسدار نهاد خانواده باشیم.لبیک اللهم لبیکبار تعالیای آنکه که گفتی هر کسی مرا یاری کند، من نیز او را یاری خواهم کرد. با تو عهد می‌بندیم که خون دل مادران شهدا را به مکر خونین دشمنان اسلام و مسلمین نفروشیم، و خادم و پاسدار این بهشتیان در زمین باشیملبیک اللهم لبیکای خدای مشتاقان ای که رزق شکر بر هدایت را، به قلب میدان های حق علیه باطل عطا کردیبا تو عهد می بندیم، که پیمان خود را حفظ، و بر راه خود استوار بمانیم.تا تو نیز دوباره، شن های طبست را، بر قلب نیرنگ های دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی هدایت کنیو نقشه هایشان را نقش بر آب کنی .
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

نشست «ایران قوی ، عهد وحدت» برگزار شد

این عهدنامه با تایید علما و خانواده شهدای اهل تسنن و تشیع در دانشگاه تقریب و مذاهب اسلامی قرائت شد.

نشست «ایران قوی ، عهد وحدت» برگزار شد

انتهای پیام/

کد خبر: 1156686

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =