جدال وزارت علوم و دانشگاه تهران بر سر ابطال نتایج انتخابات نشریات دانشجویی

صحت نتایج انتخابات نشریات دانشگاه‌ها برگزار شده و وزارت علوم در حال بررسی این نتایج است. اما در چند روز گذشته اظهار نظرها و گمانه‌هایی درباره انتخابات دانشگاه تهران عنوان شده و حواشی مختلفی را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه‌های سراسر کشور طبق روال هر سال باید انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی را برگزار کنند تا منتخبان آنها اعضای شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را تشکیل دهند. این انتخابات هر سال با حواشی بسیاری مواجه شده و مورد اعتراض دانشجویان بوده؛ گاهی اتهام تقلب در انتخابات مطرح شده و گاهی هم نتایج انتخابات به دلیل تخلف دانشگاه‌ها، باطل می‌شود.

انتخابات نشریات دانشجویی دانشگاه تهران ابطال نخواهد شد

تایید یا رد نتایج انتخابات نشریات دانشگاه تهران در هاله‌ای از ابهام

در این باره چند روز گذشته، علی اسدی عضو شورای ناظر بر نشریات دانشجویی در گفت‌وگو با ایسکانیوز بیان کرده بود که به احتمال زیاد نتایج انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران توسط شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابطال می‌شود. همچنین وی مطرح کرد که هنوز جلسه تایید یا ابطال نتایج انتخابات در وزارت علوم برگزار نشده است؛ اما بر اساس شنیده‌ها و گزارش‌های واصله احتمالا انتخابات این دانشگاه رد می‌شود.

تاکید بر صحت نتایج انتخابات دانشگاه تهران 

خبرنگار ایسکانیوز برای پیگیری این موضوع با هادی بهرامی معاون فرهنگی و اجتماعی گفت‌وگویی را انجام داد. وی با تاکید بر این که انتخابات نشریات دانشجویی دانشگاه تهران ابطال نخواهد شد، گفت: دلیل ابطال انتخابات در دوره قبل، ناآشنایی با ضوابط و چارچوب‌های زمانی بود.

وی اعتقاد دارد که دوره گذشته انتخابات ابطال شد چون زمان برگزاری انتخابات با جدول زمانبندی وزارتخانه مطابقت نداشت. اما امسال در تعامل با وزارتخانه این مشکل را برطرف کرده‌ایم. بنابراین امسال انتخابات بر اساس الگوی وزارتخانه انجام شد و ابطال نخواهد شد.

بهرامی احسان درباره دلایل ابطال انتخابات در سال‌های گذشته تصریح کرد: دلیل ابطال ناهماهنگی افرادی است که در وزارتخانه و دانشگاه تهران به تازگی سمت گرفته‌اند. ناآشنایی با ضوابط و چارچوب‌های زمانی این مشکلات را حل خواهد کرد.

اظهارات معاون فرهنگی دانشگاه تهران اشتباه است

یونس فرزین فر عضو شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز  از برگزاری جلسه تایید و ابطال انتخابات نشریات دانشگاه‌ها در انتهای هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور تمامی اعضای دانشجویی و غیر دانشجویی انتخابات تمام دانشگاه‌ها را بررسی خواهد کرد. سپس نتیجه قطعی بعد از گذشت یک هفته اعلام و رسانه‌ای خواهد شد. 

وی با اشاره به سخنان هادی بهرامی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران که در مصاحبه با ایسکانیوز بیان کرده بود که انتخابات نشریات دانشجویی این دانشگاه ابطال نخواهد شد، اظهار کرد: وی نمی‌تواند خودش را در جایگاه اعضای شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم قرار بدهد و با صراحت بگوید که انتخابات نشریات این دانشگاه ابطال نخواهد شد. این اظهار نظر بهرامی کاملا اشتباه است.

فرزین فر با بیان اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با این اظهار نظر قصد دارد که شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم را در معذوریت قرار دهد، گفت: این شورا متشکل از نماینده مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی وزارت علوم، نماینده نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و حقوقدان و ۲ عضو دانشجویی است که تقریبا بیشتر این افراد استاد دانشگاه یا از جامعه دانشگاهیان هستند. بنابراین مصاحبه بهرامی می‌تواند آنان را برای ابطال انتخابات تحت فشار قرار دهد.

عضو شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم با بیان اینکه معاون فرهنگی دانشگاه تهران به شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم و این وزارتخانه بی‌احترامی کرده، گفت: ما با بررسی‌هایی که انجام دادیم، به احتمال زیاد انتخابات نشریات چند دانشگاه کشور ابطال خواهد شد. مبنای تایید یا رد انتخابات، ضوابط ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی است و خارج از محدوده این قوانین تصمیم گیری نخواهد شد. دانشگاه‌ها برای ما فرقی ندارند و امکان دارد که براساس قوانین، انتخاب دانشگاه تهران یا دانشگاهی در یک استان دور افتاده  را باطل کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1182564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =