آخرین وضعیت انتخابات نشریات دانشگاه تهران/ ابطال یا تایید نتایج تا هفته آینده اعلام می‌شود

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم آخرین وضعیت انتخابات نشریات دانشگاه تهران را تشریح کرد.

علی اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه به احتمال زیاد نتایج انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران توسط شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابطال شود، اظهار کرد: هنوز جلسه تایید یا ابطال نتایج انتخابات در وزارت علوم برگزار نشده است؛ اما بر اساس شنیده‌ها و گزارش‌های واصله احتمالا انتخابات این دانشگاه رد می‌شود.

تلاش برخی مسئولان برای سفارشی شدن نشریات دانشجویی/ فضای مجازی برای سوژه‌یابی مناسب نیست

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم اضافه کرد: انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی باید در هیئت نظارت بر انتخابات نشریات  همان دانشگاه و شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تایید شود. 

وی درباره زمان انتشار لیست تایید یا رد نتایج انتخابات نشریات توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: قرار است که هفته آینده (اواخر اردیبهشت ماه) این جلسه برگزار شود که به احتمال زیاد یک جلسه برای بررسی نتایج و روند برگزاری کافی است. سپس نهایت تا ۲ روز بعد، تایید یا ابطال انتخاب هر دانشگاه اعلام و رسانه‌ای خواهد شد. البته شورا به صورت جداگانه نتیجه انتخابات هر دانشگاه را به همان دانشگاه نیز ارسال می‌کند.

اسدی با تاکید بر اینکه امسال تعداد تخلفات و تقلب‌ها در روند انتخابات نشریات نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است، گفت: علت این است که دانشگاه‌ها نیز نسبت به سال گذشته یا ۲ سال پیش این انتخابات را بهتر برگزار کردند. 

شورای فرهنگی دانشگاه تصمیم گیرنده نهایی برای برگزاری مجدد انتخابات نشریات

این فعال دانشجویی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه «تکلیف دانشگاه‌هایی که نتایج انتخاب آنها ابطال شده یا نتوانستند انتخابات برگزار کنند، چه می‌شود؟» گفت: این دانشگاه‌ها بلافاصله می‌توانند انتخابات خود را برگزار کنند و بازده یا محدودیت زمانی مشخصی وجود ندارد. البته در چنین حالتی شورای فرهنگی دانشگاه مرجع اصلی رسیدگی به فعالیت‌های نشریات یا تصمیم گیری برای برگزاریمجدد انتخابات است.

وی ادامه داد: علاوه بر مضوعات بیان شده، شورای فرهنگی می‌تواند انتخابات کمیته ناظر بر نشریات را برگزار نکند و تا سال آینده به موضوعات نشریات رسیدگی کند. این موضوع نیز برخلاف قوانین نیست. 

اسدی در پایان خاطرنشان کرد: انتخابات شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم در انتهای خرداد ماه برگزار خواهد شد، برای همین نیز تلاش می‌شود تا پروند انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی تا پایان اردیبهشت ماه یا اوایل خردادماه بسته شود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1180531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =