هشدار مدیریت بحران برای بیماران تنفسی در پایتخت

مدیرکل بحران استانداری تهران با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش کیفیت هوا، گفت: با توجه به افزایش ذرات آلاینده، افراد دارای بیماری تنفسی از تردد در فضای باز خودداری کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حامد یزدی مهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد توسط سازمان هواشناسی خبر داد و اظهار داشت: طبق این هشدار از امروز بعد از ظهر ۲۹ خرداد ماه تا روز پنجشنبه یکم تیرماه با افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا روبرو خواهیم بود.

دلیل قطعی آب چند روزه تهران اعلام شد

وی خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته این کاهش کیفیت هوا به طور خاص برای امروز /دوشنبه/ در مرکز و نیمه جنوبی و برای روز پنجشنبه در نواحی غربی و جنوب غربی استان تهران پدیدار خواهد شد.

یزدی مهر افزود: ضروری است که افراد دارای بیماری‌های تنفسی و زمینه‌ای، کودکان و سالمندان، در مواقع خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در فضای باز قرار نگیرند و حتی المقدور از تردد در محیط خارج از منزل اجتناب کنند.

مدیرکل بحران استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه طبق گزارش هواشناسی وزش باد شدید نیز در استان پیش بینی شده است در خصوص سازه‌های موقت نیز هشدار داد و گفت: در زمان وقوع باد شدید احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال نیز دور از انتظار نیست لذا از شهروندان می‌خواهیم از پارک خودرو و قرار گرفتن در زیر درختانی که احتمال ایجاد خطر دارند خودداری کنند.

یزدی مهر نسبت به مخاطره احتمال خسارت به تجهیزات شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی هشدار داد و افزود: از مالکان و ذی نفعان این تجهیزات می‌خواهیم نسبت به استحکام این موارد اطمینان حاصل کنند.

این مسئول یادآور شد: اعضای ستاد مدیریت بحران در شهرستان های استان تهران با کاهش سطح کیفی هوا به حالت آماده باش خواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =