اقدامات فرهنگی در حوزه جمعیت اغلب یک‌سویه است/ دعوت رسمی کشورهای اروپایی را نپذیرفتم

دانشجوی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و جوان نخبه استان خراسان رضوی در حوزه جمعیت، گفت: دعوت‌نامه‌های بسیاری را از برخی کشورهای اروپایی دریافت کردم مبنی بر اینکه محصولم به نام آن کشورها و در آنجا تولید شود اما هیچ کدام را نپذیرفتم و صراحتا اعلام کردم که مایلم در کشورم ایران خدمت کنم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدجواد سروقدی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌هایی که در راستای افزایش جمعیت و رویداد ملی گام دوم انقلاب انجام داده است، اظهار کرد: از سال ۹۵ که دانش‌آموز بودم «فیلتر اسپرم» به عنوان اولین اختراع من در حوزه درمان نازایی به ثبت رسید و در آن زمان با این اختراع برگزیده جشنواره خوارزمی شدم.  

«جهاد» امری تمام‌نشدنی است/ تأسیس تشکل دانشجویی گام دومی‌ها در دانشگاه آزاد داراب 

وی ادامه داد: سال ۹۹ «کیت هوشمند آماده‌ساز اسپرم» را به ثبت رساندم و به عنوان یک روش نوین به دنیا معرفی کردیم و سال ۱۴۰۰ هم ثبت اختراع ملی شد و کارآزمایی‌های بالینی انجام و تاییدیه‌های لازم هم اخذ شد.

سروقدی خاطرنشان کرد: از سال گذشته در قالب کاروان های سلامت (تقریبا ۵ کاروان) با همکاری جمعیت هلال احمر و دانشگاه‌ها در حاشیه شهر زوج‌های کم برخوردار را شناسایی و پس از حدود یک ماه کلاس آموزشی آنها را وارد مطالعه کردیم و در نهایت موفق شدیم  به درمان نازایی آنها کمک کنیم.  

جوان‌ترین عضو ستاد جمعیت استان خراسان رضوی افزود: در مسابقات جهانی سوئیس هم موفق به کسب نشان برنز شدم و در جشنواره عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی نیز حائز رتبه برتر شدم.  

تولید کیت‌های هوشمند از امسال آغاز می‌شود

دانشجوی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و جوان نخبه استان خراسان رضوی در حوزه جمعیت، با اشاره به اختراع فیلتر خون در رابطه با موضوع جمعیت نیز گفت: این فیلتر سرعت جواب‌گیری زوجین را به یک چهارم کاهش می‌دهد ضمن اینکه کیت هوشمند ما هم مجوزهای لازم را اخذ کرده و سال گذشته هم شرکت دانش‌بنیان ما به ثبت رسید و از امسال آمادگی تولید داریم.  

وی تصریح کرد: من دعوت‌نامه های رسمی بسیاری را از برخی کشورهای اروپایی دریافت کردم مبنی بر اینکه محصولم به نام آن کشورها و در آنجا تولید شود که هیچ کدام را نپذیرفتم و صراحتا اعلام کردم که مایلم در کشورم ایران خدمت کنم.  

سروقدی  با اشاره به اینکه اخیرا نشان ملی فداکاری دانشجویان ایران را نیز دریافت کرده است، افزود: با توجه به اینکه امدادگر هلال احمر هستم در حوزه های کارآفرینی، اردوهای توانبخشی، کاروان های سلامت و مباحث دوستدار کودک و...فعالیت می‌کردم و حاصل این اقدامات منجر به تندیس ملی فداکاری شد.  

این جوان نخبه با بیان اینکه در حوزه سیاستگذاری‌های جمعیتی باید برنامه‌های منسجم و هدفمند داشته باشیم نه صرف تبلیغات از بالا به پایین، خاطرنشان کرد: تسهیلات در زمینه ازدواج بسیار می‌تواند کمک کننده باشد و تمایل به ازدواج را در بین جوانان افزایش دهد ضمن اینکه با توجه به مشکلات معیشتی برگزاری کارگاه‌های آموزشی هدفمند بسیار ضرورت دارد که به خانواه ها آموزش داده شود که سخت‌گیری نکنند و یا در چه مواردی سخت‌گیری و حساسیت لازم است.  

وی ادامه داد: دانشگاه ظرفیت های بسیاری در این زمینه دارد و ما میتوانیم با توجه به فراغت دانشجویان به صورت غیرمستقیم آموزش های لازم را ارائه دهیم چرا که اگر مستقیم اقدام کنیم اغلب نتیجه خوبی نخواهد داشت.  

سروقدی تصریح کرد: در سطح کلان کشوری هم موانع بسیاری پیش پای زوجین قرار دارد به طور مثال همین فرآیند اخذ وام مشکلات بسیاری را برای زوجین ایجاد کرده و بسیار طولانی شده است ضمن اینکه اگر برای خدمات درمانی زوجین پشتیبانی مالی و بیمه‌ای لحاظ شود؛ بخش اعظمی از مشکلات حل شده چون مشکل اصلی در حال حاضر هزینه های بالای باروری است.  

وی بیان کرد: کارهای فرهنگی در زمینه جمعیت و ازدواج اغلب یک سویه است و صرفا عده‌ای در ستادهای مختلف تصمیم گیری می‌کنند؛ من بارها به نهاد رهبری دانشگاه نیز پیشنهاد داده‌ام که اگر می‌خواهیم طی به طور مثال دو سال جمعیت را افزایش دهیم باید یک برنامه ۵ ساله بنویسیم  و از زمان ورود دانشجو به دانشگاه برای آن برنامه داشته باشیم تا زمان فارغ التحصیلی خروجی لازم را بگیریم.  

دانشجوی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و جوان نخبه استان خراسان رضوی در حوزه جمعیت،  در پایان از مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا تسهیلات بیشتری را برای نخبگان درنظر بگیرند و فرآیند نخبگانی را راحت‌تر و شرایط حمایتی را تقویت کنند.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1187848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =