فعالیت ۲۱ پایگاه در طرح ملی خدمات نوروزی هلال احمر خراسان‌شمالی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی گفت: ایام پیش رو باتوجه‌به افزایش تعداد ترددها با هماهنگی کلیه دستگاه‌های اجرایی، در جهت خدمت‌رسانی و امدادرسانی به هموطنان عزیز برنامه‌ریزی شده که می‌توان به فعالیت بیش از ۲۱ مرکز امدادی و پایگاه‌های امداد و نجات ثابت و موقت در محورهای استان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، ابوالفضل محبان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی اظهار کرد: طرح ملی خدمات بشردوستانه و امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳ هلال‌احمر در خراسان‌شمالی آغاز شد.

وی گفت: در ایام پیش رو باتوجه‌به افزایش تعداد ترددها با هماهنگی کلیه دستگاه‌های اجرایی، در جهت خدمت‌رسانی و امدادرسانی به هموطنان عزیز برنامه‌ریزی شده که می‌توان به فعالیت بیش از ۲۱ مرکز امدادی و پایگاه‌های امداد و نجات ثابت و موقت در محورهای استان اشاره کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی افزود: در این راستا بیش از ۱۰۰۰ نفر از امدادگران و نجاتگران آموزش دیده در اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی برای خدمت رسانی و ارائه خدمات امدادی همکاری خواهند نمود.

محبان ادامه داد: ۱۸ دستگاه آمبولانس و ۱۳ دستگاه ست هیدرولیک نجات در پایگاه‌های امدادو نجات مستقر خواهند بود و مراکز پاسخگویی اضطراری جمعیت هلال احمر استان و مراکز جست‌وجو و نجات نیز در این ایام به صورت فعال آماده ارائه خدمات خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: تیم امدادهوایی و تیم واکنش سریع و تیم امداد و نجات کوهستان نیز در این ایام در آماده باش کامل می‌باشند.

این مقام مسوول بیان داشت: در حوزه امور جوانان هلال احمر استان؛ با راه‌اندازی ۷ پست ثابت و ۶ پست سیار (سحاب) با فعالیت بیش از ۱۰۰۰ نفر برنامه‌ریزی کامل و همچنین با برپایی مجتمع طرح خدمات بشردوستانه نوروزی ۱۴۰۳ در ورودی شهرستان‌ها آماده ارائه خدمات بشردوستانه به هموطنان می‌باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی توضیح داد: خدمات بشر دوستانه جمعیت هلال احمر شامل چ بهبود رفتارهای ترافیکی(بهرفت)، ایجاد فضای دوستدار کودک، ایجاد مراکز برپایی نماز می‌باشد.

وی گفت: برپایی چادر امدادی در مقابل پایگاه‌های امداد و نجات در طول طرح نوروز یکی از برنامه‌هایی است که جهت توقف و استراحت مسافرین نوروزی پیش‌بینی شده است.

محبان افزود: در حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی هم در ایام نوروز به صورت کشیک می‌باشند و داروخانه هلال احمر نیز برقرار و فعال است که در روزهای تعطیل هم ارائه خدمات را دارند.

خبرنگار: امیر علی احمدی

انتهای خبر/

کد خبر: 1224940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =