امداد رسانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰درصد افزایش داشته است

ابوالفضل محبان، در حوادث جاده‌ای ۸۱۹ مورد، برف و کولاک ۱۱ مورد و کوهستان ۵۳ مورد امدادرسانی شده است همچنین در مجموع این حوادث ۸۹۳ نفر نجات پیدا کردند که نسبت به سال قبل ۲۲ درصد نجات جان‌ افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰نیروی تخصصی در استان وجود دارد، گفت: امسال ۱۰۵ نفر از وضعیت داوطلبی خارج و شرکتی شدند.

محبان بیان کرد: پنج پایگاه ثابت به‌زودی در عباس‌آباد شهرستان صفی‌آباد، شهرستان یکه صعود، شوقان، شیروان و حدفاصل درق به میامی ایجاد می‌شود.

وی تشریح کرد: ۱۰ هزار و ۲۰۰ بسته غذایی بین نیازمندان استان توزیع شده است که ارزش هر بسته غذایی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

محبان با بیان اینکه ۳ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض به بیماران کم‌بضاعت انجام شده است، افزود: دو هزار نفر از تجهیزات درمانی هلال‌احمر از جمله ویلچر، گاز کپسولی و سایر اقلام استفاده کرده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی عنوان کرد: تعداد دوره‌های آموزش‌های همگانی یک هزار و ۱۹۶ مورد بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش برگزاری و تعداد فراگیر در حوزه آموزشی را شامل شده است.

محبان تصریح کرد: ۴۱ کانون دانشجویی و ۱۵۲ کانون دانش‌آموزی هلال‌احمر در استان فعال هستند. افرادی که علاقه‌مند به شرکت در دوره‌های این کانون‌ها باشند به جمعیت هلال‌احمر بعد از اتمام دوره می‌پیوندند.

وی با بیان اینکه ۹۱ بیمار کم‌بضاعت از داروخانه هلال‌احمر بجنورد خدمات رایگان دریافت کرده‌اند، افزود: داروخانه هلال‌احمر باتوجه‌به درخواست همشهریان ساعات کاری‌اش افزایش پیدا کرده و روزانه از ۸ صبح الی ۲۳ آماده ارائه خدمت به عموم مردم است.

محبان خاطرنشان کرد: داروخانه هلال‌احمر بجنورد امسال یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان به افراد در قالب تخفیف دارویی خدمات ارائه داده است.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی از ارائه خدمات نوروزی در ادامه این نشست گفت: از ۲۴ام اسفندماه الی ۱۴ ام فروردین‌ماه خدمات نوروزی به مسافران ارائه می‌شود همچنین ۱۸ پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات در مسیرهای مختلف قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۱۸ دستگاه آمبولانس و ۱۳ دستگاه تیم نجات نیز در تعطیلات نوروزی مستقر هستند، افزود: گروه مجهز امداد هوایی، بالگرد، پایگاه کوهستان، مرکز کنترل هوایی، پایگاه جستجو تخصصی برای تعطیلات نوروزی آماده‌باش هستند.

خبرنگار: فواد چاهی

انتهای پیام/

کد خبر: 1224451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =