«جهاد» امری تمام‌نشدنی است/ تأسیس تشکل دانشجویی گام دومی‌ها در دانشگاه آزاد داراب 

برگزیده دوازدهمین آئین تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران با تأکید بر اینکه «جهاد» امری تمام نشدنی است، گفت: پس از ورود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب، با تاسیس تشکل دانشجویی گام دومی‌ها،   فعالیت‌های جهادی را با استفاده از ظرفیت دانشجویان پیش بردیم و تلاش شد اردوهای جهادی با هدف امیدآفرینی در بین مناطق محروم و خودسازی دانشجویان انجام شود.  

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا غلامی اظهار کرد: شهدا، اسوه و مظهر فداکاری هستند هرتلاشی هم انجام بگیرد قطعا به تاسی از برکات آنها در زندگی مان بوده و همواره در تلاش هستیم که بتوانیم پیرو حقیقی آنها و در این مسیر ثابت قدم باشیم.   

دانشجویان برای شرکت در اردوهای جهادی چگونه گزینش می‌شوند؟

وی با اشاره به آئین اعطای تندیس ملی فداکاری خاطرنشان کرد: این رویداد فرهنگی از دانشجویان و گروه‌های دانشجویی فعال در حوزه مصادیق فداکاری چون حضور داوطلبانه در دفاع از کشور، انقلاب اسلامی و حریم اهل‌بیت (ع) و ارائه خدمات پیشگیرانه و امدادرسانی داوطلبانه در حوادث و رخدادهای طبیعی یا غیرمترقبه و انجام فعالیت‌های داوطلبانه در امور خیریه، تامین ارگان‌های حیاتی بیماران نیازمند از طریق اهدای خون و عضو، مشارکت داوطلبانه در سازندگی، آبادانی و محرومیت‌زدایی کشور و انجام فعالیت‌های داوطلبانه در حوزه‌های سلامت و توانبخشی و... تقدیر به عمل می‌آورد.

غلامی افزود : انجام فعالیت‌های داوطلبانه و با اشتیاق در دفاع از کشور و انقلاب اسلامی، خدمت رسانی متنوع به مردم در ایام کرونا، انجام فعالیت‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی در سال‌های اخیر، برخی از مواردی هست که ارائه شد و البته خداوند ناظر بر حسنات و نیات است.

برگزیده دوازدهمین آئین تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران، تصریح کرد: در این سال هایی که توفیق داشتم به عنوان خدمتگزار در پایگاه مقاومت بسیج علی بن موسی الرضا(ع) فرمانده باشم؛ تلاش شد فعالیت‌های جهادی مورد توجه ویژه قرار بگیرد و با تاسیس گروه جهادی انقلابیون توانستیم فعالیت‌های متنوعی از طریق حجم زیادی از افرادی که علاقه به حضور در اردوهای جهادی داشتند انجام دهیم و محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی توسط این علاقه‌مندان رخ داد.

وی گفت: پس از ورود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب، با تاسیس تشکل دانشجویی گام دومی‌ها، این فعالیت‌های جهادی را با استفاده از ظرفیت دانشجویان پیش بردیم که مورد استقبال ویژه آنها قرار گرفت و تلاش شد اردوهای جهادی با هدف امیدآفرینی در بین مناطق محروم و خودسازی دانشجویان انجام شود.
 غلامی خاطرنشان کرد: الحمدالله برکات زیادی حاصل شد و روحیه ایثارگری و جهادی به صورت الهی در افراد ایجاد شد چون زمینه آموزه‌های دینی در آن‌ها وجود داشت.  

این جوان فداکار در ادامه اظهار کرد: حضور فعال و مدیریت مبتکرانه مجموعه های مردمی، جهادی و دانشجویی در جهت انجام مصادیق مختلف فداکاری، از عواملی بود که مورد توجه دبیرخانه این رویداد قرار گرفت.  

برگزیده دوازدهمین آئین تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران با بیان این‌که فعالیت در اقدامات جهادی بهترین خاطرات زندگی‌ام را رقم زده است، اضافه کرد: هم نسل‌های ما فقط از جنگ شنیده‌اند و اینقدر می‌دانند که جوانانی از این مرز و بوم، جان برکف برای دفاع به مرزها رفتند و تا نفس داشتند جهاد کردند.  

وی ادامه داد: اما این روزها و از نسل ما هم جوانانی هستند که هنوز جنگ را تمام‌شده نمی‌دانند و معتقدند جهاد امری تمام نشدنی است؛ تمام فعالیت های انجام شده که گاهی به صورت شبانه روزی انجام شد واقعا با شور و شوق انجام شد و تبدیل به بهترین خاطرات زندگی‌ام شده است.

گفتنی است محمدرضا غلامی دبیر تشکل دانشجویی گام دومی‌ها و دانشجوی کارشناسی مهندسی نرم افزار کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان داراب، به پاس فعالیت‌های متعدد و شاخص در حوزه های مختلف و مشارکت داوطلبانه در سازندگی، آبادانی و محرومیت زدایی و همچنین حضور فعال در مدیریت مبتکرانه مجموعه های مردمی، جهادی و دانشجویی، در بین دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور اعم از دانشگاه آزاد اسلامی، علوم پزشکی، پیام نور، دولتی و...، به عنوان برگزیده انتخاب و طی مراسمی که با حضور مسئولین ارشد نهادهای مختلف دولتی و دانشگاه های کشور در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد، از وی به عنوان دانشجوی فداکار کشور تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است، محمدرضا غلامی، در سال های اخیر نشان فرمانده پایگاه برتر و اسوه کشور، جهادگر نمونه، فرمانده پایگاه برتر استان فارس و شهرستان داراب و مدیر نمونه بسیج سازندگی را نیز دریافت کرده است.  

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1187702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =