هدف کرسی‌های آزاداندیشی دیالکتیک است/ اخلاق حرفه‌ای گفتگو در کرسی‌ها تقویت می‌شود

عضو تیم کرسی آزاداندیشی«آزاداندیشان» گفت: هدف کرسی‌های آزاداندیشی دیالوگ نیست بلکه دیالکتیک است به این معنا که تعامل عمقی‌تر و فلسفی‌تر مدنظر هست و روی تضادها و تعارضات تمرکز می‌شود و از دل آنها نتیجه بیرون کشیده می‌شود.

نیما اسکندری؛ سخنران اول تیم کرسی آزاداندیشی«آزاداندیشان»که در محور اجتماعی و از آذربایجان شرقی در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده‌اند،در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: یکی از مزایای این دوره این است که زمانی که گزاره را خودشان تعیین می‌کنند باعث می‌شود که فکر ما باز و به سمت استدلالی شدن برود در واقع دایره اطلاعاتی ما به حدی گسترده می‌شود که با مبنای فکری مخالفین هم آشنا می‌شویم. 

سومین رویداد کرسی‌های آزاداندیشی در ایستگاه پایانی/ ۶۴ تیم در مرحله کشوری مسابقات حضور دارند

وی ادامه داد: در بیان ضعف‌های این رویداد هم باید بگویم که رویکرد این کرسی‌ها راه را برای تفکر نقادانه بسته و آنچه ما شاهدیم صرفا نقل و قول چاپلوسانه است که هدف "برنده شدن" است و تفکر عمیق انجام نمی‌دهند. 

اسکندری تصریح کرد: هدف کرسی‌های آزاداندیشی دیالوگ نه بلکه دیالکتیک است به این معنا که تعامل عمقی‌تر و فلسفی‌تر مدنظر هست و روی تضادها و تعارضات تمرکز می‌شود و از دل آنها نتیجه بیرون کشیده می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه در کرسی‌های آزاداندیشی اخلاق حرفه‌ای تقویت می‌شود، افزود: در این کرسی‌ها صرفا نقد به محتوا صورت می‌گیرد نه شخص؛ در مورد شیوه برگزاری هم تا مرحله آنلاین همه چیز عالی بود اما حضور 16 تیم در مرحله حضوری اندکی کار را دشوار می‌سازد و اگر در حد 4 تیم برگزار شود کار آسانتر پیش می‌رود. 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1189618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =