آخرین وضعیت هزینه تغذیه دانشگاه‌ها/ با ۳ هزار تومان قیمت غذای دانشجویی، نمی‌توان یک پفک خرید!

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم آخرین وضعیت هزینه تغذیه دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید را اعلام کرد.

مسعود گنجی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه متاسفانه هنوز برای تعیین قیمت غذای دانشجویی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به جمع بندی نرسیده‌ایم، اظهار کرد: تا کنون چند جلسه در این باره برگزار شد؛ اما نتیجه‌ای در پی نداشت. 

بیشتر بخوانید:

قیمت غذای دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید تغییر نمی‌کند

وی با بیان اینکه به احتمال بسیار قیمت غذای دانشجویی در سال تحصیلی آینده افزاش خواهد داشت، گفت: البته هنوز میزان این افزایش مشخص نیست. برگزاری جلسات متعدد و رایزنی‌های گسترده نیز در این راستا صورت گرفته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: البته با توجه به اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده که غذای دانشجویی برای سال تحصیلی پیش‌رو در دانشگاه‌های علوم پزشکی افزایش نخواهد یافت، شاید ما نیز با ارائه این گزارش، افزایش قیمت غذا نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای تعیین قیمت غذای دانشجویی باید با دانشگاه‌های علوم پزشکی رایزنی داشته باشد، گفت: افزایش قیمت غذا موضوعیست که دایره افراد زیادی را شامل می‌شود و برای یک یا دو دانشجو نیست. بنابراین با توجه به جمعیت دانشجویان کشور، باید این موضوع با دقت بررسی شده و از شتاب زدگی جلوگیری شود.

گنجی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه اگر قیمت غذای دانشجویی در سال تحصیلی آینده افزایش نیابد، دانشگاه‌ها با کمبود بودجه در حوزه تغذیه مواجه خواهند شد یا خیر، گفت: موضوع کمی پیچیده بوده و احتمال رخ دادن این موضوع وجود دارد. بنابراین ما در این هفته با نمایندگان سازمان برنامه و بودجه جلسه داریم تا موضوع کمبود بودجه دانشگاه‌ها در حوزه تغذیه را به آنان اطلاع دهیم. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: در حال حاضر قیمت غذای دانشجویی ۳ هزار تومان بوده که با این پول نمی‌توان حتی یک بسته پفک خرید. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ابتدا قیمت غذای دانشجویی را تعیین کرده و پس از نهایی شدن، به صورت رسمی اعلام می‌کند. در حالیکه سال پیش قیمت غذا در دانشگاه‌های علوم پزشکی بارها تغییر کرد. 

گفتنی است، احمد بنار مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در چند روز گذشته بیان کرده بود که وزارتخانه برنامه خاصی برای افزایش قیمت غذای دانشجویی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید ندارد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1193535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =