آماده‌باش هلال احمر برای بارش شدید باران در ۶ استان

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی از بارش شدید وزش باد و بارش باران در شش استان کشور، از آماده‌باش امدادگران این سازمان خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مرتضی‌ مرادی‌پور، با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، گفت: برابر پیش‌بینی انجام شده از سوی سازمان هواشناسی بارش شدید و رگبار باران روز چهارشنبه در جنوب لرستان، شمال و شرق خوزستان و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است. در روز پنجشنبه در هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری با وزش باد شدید مواجه می‌شویم و در روز جمعه نیز در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان شاهد این پدیده خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / فعالیت سامانه بارشی و احتمال آبگرفتگی معابر در ۱۷ استان

وی ادامه داد:‌ در همین راستا نیز سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تمامی امدادگران خود در این شش استان را به حالت آماده‌باش درآورده و تجهیزات و امکانات لازم را نیز برای پیشگیری از وقوع حوادث و نیز امدادرسانی به حوادث احتمالی و آسیب‌دیدگان فراهم کرده ست. 

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احرمر با تاکید بر اینکه لازم است مردم نیز مواردی را رعایت کنند. گفت:‌به مردم عزیز توصیه می‌کنم که در هنگام بارش‌ها از حضور در کنار مسیل‌ها، رودخانه‌ها، جویبارها، کانال‌های آب، تنگه‌ها و... خودداری کنند. همچنین در هنگام وزش باد نیز از قرارگرفتن در لبه پشت‌بام و بالکن و نیز حضور در مجاورت درختان خشکیده و کهنسال، تابلوهای تبلیغاتی و اجسام دارای احتمال سقوط پرهیز کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
 
 

کد خبر: 1203728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =