سیل و ریزش کوه در کشور ۱۴ کشته بر جای گذاشت

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: متاسفانه ۱۱ نفر از هم‎وطنان در سیل، سه نفر در ریزش کوه و یک نفر بر اثر برخورد رعد و برق در هفته گذشته جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام عملیات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی از ١٦ تا  ٢٢ خرداد و تا ساعت ۵ صبح امروز، گفت: ۱۹ استان کشور، ۴۰ شهرستان و ٧٤ منطقه شامل، ٤ شهر، ٦٠ روستا، ٤ منطقه عشایری و ٦ محور، نیاز به امدادرسانی پیدا کردند.

تونل‌های جاده چالوس زیر گل‌ولای دفن شدند + فیلم

وی با اشاره به امدادرسانی به ۳۰۳۵ نفر، ادامه داد: در این مدت زمان، ۷۸ نفر اسکان اضطراری و ۶۳ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

محمودی اضافه کرد: متاسفانه ۱۱ نفر از هم‎وطنان در سیل، سه نفر در ریزش کوه و یک نفر بر اثر برخورد رعد و برق جان خود را از دست دادند.

سرپرست سازمان امداد و نجات عنوان کرد: ۱۹۱ تیم عملیاتی شامل ۷۱۵ نفر آب‌های جمع شده در ۲۷۷ واحد منطقه مسکونی را تخلیه کردند.

محمودی گفت: ۱۶ دستگاه چادر، ۴۰۶ تخته پتو، ۸۷ تخته موکت، ۱۶۶ بسته غذایی، ۲۰۹۸ قوطی کنسروجات، ۲۱۷۰ بطری آب معدنی، ۳۰ قرص نان و ۱۰۰ کیلوگرم برنج توزیع شد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، گفتنی است، امدادرسانی در استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل، مازندران و کرمان ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1185037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =