رمال‌ها امیدهای کاذب به افراد می‌دهند / لزوم افزایش آگاهی جامعه

جامعه‌شناس گفت: رمال‌ها به خوبی با زبان بدن و اصول متقاعد کردن آدم‌ها آشنایی دارند و طوری حرف می‌زنند که فرد تصور کند، راست می‌گوید و به دنبال نشانه‌هایی برای اثبات حرف رمال در ذهنش می‌گردد. باید به جامعه آگاهی داد، چراکه جامعه آگاه می‌تواند راه حل درست مسائل را پیدا کند و به سمت استفاده از راه‌های اشتباه نمی‌رود.

مصطفی اقلیما جامعه‌شناس و رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در رابطه با آسیب‌های اجتماعی که مراجعه به رمال‌ها در پی دارد، گفت: در جامعه امروزی به دلیل فقر، تورم و دیگر مسائل، به دنبال چیزی می‌گردیم که به آن تکیه کنیم و رمال‌ها هم چیزهایی می‌گویند که مردم خوششان می‌آید. زمانی می‌شود چیزی را از مردم گرفت که جایگزینی داشته باشیم ولی متاسفانه برای این موضوع، جایگزینی نداریم؛ چراکه افراد تصور می‌کنند با آرامش و خوش‌باوری که از سمت رمال‌ها می‌گیرند احساس بهتری دارند تا اینکه مثلا برای حل یک بحران روحی به روانشناس مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید:

رمال‌ها روانشناسان قهاری هستند / گسترش فقر و بیکاری در جامعه تمایل به خرافات را بیشتر می‌کند

وی افزود: رمال‌ها به خوبی با زبان بدن و اصول متقاعد کردن آدم‌ها آشنایی دارند و طوری حرف می‌زنند که فرد تصور کند، راست می‌گوید و به دنبال نشانه‌هایی برای اثبات حرف رمال در ذهنش می‌گردد؛ مثلا دختری را می‌شناختم که رمال به او گفته بود با کسی ازدواج می‌کند که اول اسمش با حرف میم شروع می‌شود، پس از مدتی با کسی آشنا شد که اول اسمش میم داشت و اتفاقا با همان هم ازدواج کرد؛ در حقیقت وقتی به ما می‌گویند اتفاق خاصی برایت می‌افتد، ما در ذهن‌مان دنبال آن می‌گردیم تا پیدایش کنیم.

جامعه‌شناس عنوان کرد: زنان بسیاری وقتی برایشان مشکلی پیش می‌آید از گم شدن پول گرفته تا بقیه چیزها به رمال مراجعه می‌کنند. در زندگی انسان هر ۶ ماه یک بار، اتفاقاتی می‌افتد و اگر یک رمال گفته باشد در زندگی‌تان اتفاقی می‌افتد، فرد روند طبیعی زندگی را هم به حرف رمال ربط خواهد داد.

اقلیما گفت: کشورهای خارجی و  کشورهای پیشرفته هم به رمال اعتقاد دارند؛ زمانی که در فرانسه بودم، در خیابان‌ها افرادی بودند که می‌گفتند فالت را بگیرم تا بفهمم چه شغلی داری و مردم به آن‌ها مراجعه می‌کردند پس این تنها مختص کشورهای جهان سومی نیست.

وی افزود: موضوع زمانی مشکل‌ساز می‌شود که افراد با سوءاستفاده‌های مالی مواجه شوند. اگر می‌خواهیم این موضوع  در جامعه وجود نداشته باشد باید به افراد آگاهی بدهیم. هرچقدر جامعه را به سمت فقر و بیکاری ببریم این موضوع هم رشد می‌کند. خود همان رمان ها هم گاهی به دلیل فقر و بیکاری به سمت این کار کشیده می‌شوند. باید به جامعه آگاهی داد، چراکه جامعه آگاه می‌تواند راه حل درست مسائل را پیدا کند و به سمت استفاده از راه‌های اشتباه نمی‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1194722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =