سخنان جالب ترامپ درباره رد صلاحیت در انتخابات / رئیس‌جمهور سابق آمریکا مصمم به شرکت در انتخابات است

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، گفت: تلاش برای استفاده از اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده برای رد صلاحیت و جلوگیری از شرکت من در انتخابات ۲۰۲۴، یک حیله و ترفند و آخرین نمونه از دخالت در انتخابات است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز،‌ ترامپ دوشنبه شب (به وقت محلی) در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی تروث سوشیال، نوشت: تقریباً همه علمای حقوق توافق کرده‌اند که هیچ مبنای قانونی در استفاده از اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی برای منع من از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: انتخابات‌ آمریکا واقعی نیست

وی افزود: این فقط یک حیله و ترفند جدید است که از سوی کمونیست‌های چپ رادیکال، مارکسیست‌ها و فاشیست‌ها برای سرقت مجدد انتخاباتی مطرح شده که نامزد آنها که بدترین، نالایق‌ترین و فاسدترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده است، از پیروزی عادلانه در آن انتخابات عاجز است.

به نوشته واشنگتن اگزمینر، این در حالی است که حتی برخی از جمهوری‌خواهان نیز به دنبال اتخاذ اقداماتی برای دور نگه داشتن ترامپ از کاخ سفید هستند که همین موضوع باعث درگیری‌های داخلی بین احزاب جمهوری‌خواه ایالت‌های مختلف در آمریکا شده است.

برخی از کارشناسان حقوقی محافظه‌کار و منتقدان رئیس‌جمهور سابق می‌گویند که اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی آمریکا مقاماتی که سوگند یاد کرده‌اند از قانون اساسی این کشور حمایت کنند را در صورتی که در شورش علیه ایالات متحده شرکت داشته باشند یا به دشمنان این کشور کمک کرده یا زمینه را برای اقدامات آنها تسهیل کرده باشند، از احراز مجدد پست و مسئولیت دولتی در ایالات متحده منع می‌کند.

یک گروه مدافع حقوقی آمریکایی به نام «گفتار آزاد برای مردم»، ماه گذشته نامه‌هایی به مقامات ارشد انتخاباتی در ۹ ایالت آمریکا از جمله ایالت نیوهمپشایر فرستاد و از آنها خواست که ترامپ را از شرکت در انتخابات منع کنند.

در همین ارتباط جمهوری‌خواهان نیوهمپشایر با دیوید اسکنلان وزیر ایالتی هم حزب خود در مورد بحث رد صلاحیت ترامپ (با استناد به اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی) تماس گرفته‌اند و اسکنلان گفته است که در خصوص انجام این کار، از دادستان کل و سایر مشاوران حقوقی این ایالت کمک خواهد خواست. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1196954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =