افزایش جذب دانشجویان خارجی از سیاست‌های دانشگاه آزاد است

معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که تعداد قابل توجهی از دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند، گفت: سیاست گذاری جدید ما افزایش جذب دانشجویان خارجی است.

جلال درخشه معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد در گفتوگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از هرمزگان گفت: هدف نشست سراسری روسای دانشکده ها و مدیران بین الملل واحد های منتخت و روسای واحد های مناطق آزاد تجاری، معاونت بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی بررسی عملکردها و مرور تجربیات قبل و بررسی آنچه که تا به امروز صورت گرفته است. دومین هدف از برگزاری این نشست تبیین رویکردها و سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی، و معاونت بین الملل در خصوص فعالیت های بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی هدف دیگر از این نشست را برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای متولیان امور بین الملل دانشگاه های آزاد کشور دانست که دو دو روز برگزار می‌شود.

جلال درخشه افزود: فعالیت های ما در حوزه جذب و پذیرش دانشجویان غیر ایرانی که در حال حاضر سهم قابل توجهی از آموزش عالی کشور به این موضوع اختصاص داده شده است که دانشگاه آزاد اسلامی در این مورد پیشتاز بوده و همچنین محل تحصیل مقدار قابل توجهی از دانشجویان غیر ایرانی است، وسیاست گذاری ‌های جدید ما این است که جذب دانشجویان اتباع را افزایش دهیم.

وی دادامه داد: همکاری و دیپلماسی علمی حوزه دیگر کاری معاونت بین الملل است که مورد توجه شایانی قرار دارد، زیرا با درهای بسته توسعه همکاری‌های علمی امکان پذیر نمی‌شود. دانشگاه آزاد اسلامی تنها واحد آموزش عالی کشور است که خارج از مرزهای جغرافیایی ایران نیز دارای واحدهای متعدد است.

جلال درخشه از واحدهای افغانستان، امارات و آکسفورد به عنوان واحد فعال نام برد و تصریح کرد: در عراق و عمان و یمن نیز مطالعات اولیه صورت گرفته است که در عراق و یمن شاهد پیشرفت قابل توجه هستیم، اینگونه که بخشی از مجوز های لازم گرفته شده و ساختمان سازی ها نیز صورت گرفته است.

وی در ادامه در خصوص جذب دانشجو اظهار کرد: حوزه‌ی آموزش زبان فارسی یکی دیگر از فعالیت های معاونت بین الملل است، که مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیر ایرانی است، به علت اینکه دانشجویان اتباع همواره با مشکل فهم دروس، انجام پژوهش ها و ارتباطات درون دانشگاهی و برون دانشگاهی خود مواجه بوده اند.

درخشه عنوان کرد: فعالیت‌های آموزشی زبان فارسی در سه مرحله مقدماتی، میانه و پیشرفته صورت میگیرد، دانشجویان ملزم هستند ابتدا مرحله‌ی اول مقدماتی را گذرانده و بعد وارد دانشگاه شوند، و دو مرحله ی دیگر را حین تحصیل فرا بگیرند و در آخر شرکت در آموزش بسندگی زبان فارسی الزامی است و تنها با قبولی در آن می‌توانند از رشته‌ی مورد نظر خود فارغ التحصیل شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این نشست از تمامی افراد مرتبط با حوزه‌های زبان فارسی، جذب، همکاری علمی و... دعوت شد، تا آموزش های لازم صورت بگیرد و علاوه بر آن به سوالاتی که از جانب روسای دانشگاهی طرح می‌شود پاسخ داده شود تا از جلسه‌ی مطلوبی بهره مند شویم.

خبرنگار: نسیم اسپید
انتهای پیام/

کد خبر: 1218223

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =